مشاوره روانشناسی شناختی

ساخت وبلاگ
۵٫۰
۰۱

مشاوره خانواده اینترنتی یا همان مشاوره آنلاین به این صورت می شد که افراد کارشناسان مربوطه از طریق فضای مجازی ارتط برقرار می کنند . برای یافت مشاوره خانواده میتوانید لینک ارتطی مشاور خود را از طریق سایت او به دست آورید و زمان هماهنگ شده به صورت آنلاین مشاوره شوید . مشاوره خانواده شامل مشاوره کودک ،مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده و . . . می‌شود . امتیاز ویژه ای که مشاوره خانواده اینترنتی مقابل دیگر روش‌ های مشاوره دارد این است که فرد به راحتی می تواند از تمام مسائل و مشکلات خود قالب فضای چت صحبت کند و دچار هیچ گونه استرس یا تنشی نشود . همچنین توسعه اینترنت و فضای مجازی امکان مشاور اینترنتی خانواده برای اکثریت مردم هر موقعیت مکانی وجود دارد .این نوع مشاوره عث صرفه جویی وقت ، انرژی و هزینه افراد میشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


هزینه کم مشاوره خانواده اینترنتی

هزینه کم مشاوره خانواده اینترنتی نسبت به هزینه مشاوره حضوری قابل مقایسه نمی شد . همینطور ید توجه داشت که

مشاوره زناشویی

نیاز به صرف هزینه برای رفتن به مرکز مشاوره نمی شد . هزینه کم مشاوره خانواده اینترنتی بسیاری از افراد را ترغیب کرده است که خصوص تمام مسائل مربوط به ازدواج و خانواده کارشناسان مشاور ارتط برقرار کنند . هزینه کم مشاوره خانواده اینترنتی و دسترسی آسان به آن عث شده است که فرهنگ بهره مندی از مشاوران و کارشنان توسعه پیدا کند . هزینه کم مشاوره خانواده ممکن است توجه به سابقه کاری یا مک تحصیلی مشاوره ، تفاوت های اندکی یکدیگر داشته شند . این هزینه را میتوانید به صورت آنلاین و استفاده از برنامه های خدمات نکی تلفن همراه پرداخت کنید .


بیشتر بخوانید: مشاوره طلاق آنلاین


فواید مشاوره خانواده اینترنتی

فواید مشاوره خانواده اینترنتی را از جنبه های مختلفی میتوان بررسی کرد . همانطور که گفتیم از آن جایی که نیاز به رفت و آمد نمی شد و تعرفه هزینه مشاوره آنلاین کمتر است این نوع مشاوره کم هزینه تر است . از دیگر فواید مشاوره خانواده میتوان به راحتی دسترسی به آن اشاره کرد که فرد هر موقعیت و وضعیتی میتواند تنها تلفن همراه مشاور خود ارتط بر قرار کند . همچنین این نوع مشاوره جو موجود برای فرد بسیار راحت تر است و میتواند بدون استرس و خجالت مسئله را همان گونه که هست مطرح کند . از طرفی ، نگرانی هایی که مورد مراجعه به روانشناس به علت ضعف فرهنگی وجود دارد مورد مشاوره آنلاین صدق نمیکند و تنها خود فرد و مشاور جریان این مشاوره خواهند بود .

مشاوره خانواده آویژه

مشاوره خانواده اینترنتی آویژه مشاورین مجرب خود و به صورت تمام وقت حال خدمت رسانی میشد . این مرکز کنار مشاوره حضوری و تلفنی ، برای راحتی هرچه بیشتر مراجعین مشاوره آنلاین را نیز سیستم کاری خود قرار داده است . مشاورین تجربه این مرکز مشاوره میتوانند تمامی زمینه ها از جمله ، ازدواج و معیار های ازدواج ، تربیت کودک ، مسائل و مشکلات زناشویی ، مسائل قبل از ازدواج و . . . به شما عزیزان مشاوره دهند . مراجعه به سایت رسمی مرکز مشاوره آویژه میتوانید به شماره تماس و لینک های ارتطی مشاورین این مرکز دست رسی پیدا کنید و پس از هماهنگی های لازم ساعات مقرر مشاور خود ارتط بر قرار کنید .


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره روانشناسی


بهترین مشاوره خانواده

بهترین مشاوره خانوده ید به گونه ای شد که بتواند پاسخ گوی تمامی مشکلات و مسائل مراجعین شد . یعنی بتواند مراجعه کننده را هر وضعیتی به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند . بهترین مشاوره خانواده اینترنتی ید بتواند به راحتی زمانی که فرد نیاز به مشاوره دارد او ارتط بر قرار کند . قطعا بهترین مشاوره خانواده اینترنتی زمانی است که مراجعه کننده صادقانه و بی هیچ کم و کاستی مسائل خود را شفاف و صریح توضیح دهد و مشاور یا کارشناس ، احساس مسئولیت کامل ست مانند مشاوره حضوری به موضوع رسیدگی کند . توجه به مطالب فوق و قرار گرفتن دنیای توسعه و تحول میتوان تمام مشکلات مربوط به کانون خانواده از دانش آکادمیک و سال ها تجربه مشاورین خانواده بهره برد بتوانیم برار تمامی چالش ها و موضوعات ، رفری اصولی و واکنشی ست را از خود نشان دهیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Online Family Counseling 

 

مشاوره خانواده اینترنتی

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 31 شهريور 1398 ساعت: 4:47

۵٫۰
۰۱

زن سن لا برای ازدواج چه مزیت ها و معایبی دارد ؟ ازدواج زن سن لا به چه دلایلی ست یا غلط است ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج زن سن لا به طور حتم اشته است . هیچ قانونی این مورد وجود ندارد . اما عرف جامعه کمتر این مدل ازدواج را می پذیرد . برای آقایان ازدواج دختر هم سن خود و یا چند سال کوچکتر توصیه می شود . گروه ازدواج زن سن لا آمار طلاق لا است . از علت های طلاق بین این زوجین تضاد عرف جامعه و مخالفت های خانواده ها می شد‌ . معمولاً فرهنگ جامعه ما ازدواج زن بزرگتر از مرد رد می شود . اکثر این اختلاف ها از سوی خانواده پسر می شد .

یکی از مشکلات ازدواج زن سن لا مسئله بچه دار شدن است . آقایان غریزه پ شدن بسیار کم تر است . این حالی است که خانم ها همیشه میل به ما شدن را خود احساس می کنند . همین مشکل عث می شود زن احساس پختگی و آمادگی ما شدن داشته شد ، اما مرد علاقه و انگیزه پذیرش این مسئولیت را نداشته شد . معمولاً زن ها زودتر از آقایان از لحاظ فیزیکی و ظاهری دچار پیری و فرسودگی می شوند . یک ازدواج موفق این نکته را نیز ید مورد توجه قرار داد . اگر مرحله ازدواج زن بزرگتر از خود هستید بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید و تمام جوانب این نوع ازدواج را دقت بسنجید .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


ازدواج زن سن لا

ازدواج زن سن لا سال های اخیر بیشتر به چشم میخورد . آمار این ازدواج از سال گذشته ۲ برابر شده است . روانشناسان برای ازدواج زن سن لا علل مختلفی را مطرح می کنند . یکی از این مسائل کمبود های عاطفی آقایان می شد . مرد ها می خواهند زنی به آنها محبت بورزد و از هر نظری آنها را مورد حمایت قرار دهد . توجه به تغییرات فرهنگی و لا رفتن سن ازدواج ، میل به ازدواج بین جوانان بسیار کمتر شده است . همین عث شده بعضی از آقایان به دنل زن هایی شند که از لحاظ سنی و عقلی به پختگی کامل رسیده شند . زن هایی که مسئولیت تشکیل خانواده و همسرداری را به نحو احسن بپذیرند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


علل مهم طلاق

از طرفی دنیای امروزی شاهد پیشرفت های چشمگیر خانم ها عرصه اجتماع و کار هستیم . بر عکس راحت طلبی و عدم مسئولیت پذیری بین پسرها بیشتر شده است . این امر سبب می‌شود آقایان به دنل زن هایی تحصیل کرده ، شاغل و جا افده شند . به خاطر همین از اختلاف سنی چشم پوشی می کنند . جامعه ما دخالت های خانوادگی و اختلاف بین زوجین و خانواده ها از علل مهم طلاق می شد . از آنجایی که ازدواج این گروه مخالفت خانواده ها همراه است احتمال شکست این نوع ازدواج وجود دارد .

یکی دیگر از علت های ازدواج زن سن لا موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوب بعضی از خانم ها می شد . این وضعیت عث می‌شود پسر ها برای رهایی از دغدغه های اقتصادی بعد از ازدواج زن بزرگتر از خود ازدواج کنند . ازدواج معکوس چون پسر سن کمتری دارد معمولاً دوست دارد از لحاظ اقتصادی ، مدیریت ، برنامه ریزی و دغدغه های زندگی یک حامی داشته شد و مسئولیت کمتری را متحمل شود . برعکس خانم ها به طور ذاتی مدیریت و ریاست زندگی مشترک را دوست دارند . به همین علت شاهد چنین ازدواج هایی هستیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد

ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد معمولاً بین دو سه سال اختلاف سنی ، کمتر مشکل رو به رو می شود . اما گاهی این اختلاف سنی بیشتر از ۵ سال و حتی یک دهه می شد . که معمولاً شاهد آمار لای طلاق این گروه می شیم . گاهی زن های بزرگتر از مرد کمتر احساس احترام ، ابراز محبت و وابستگی به همسر خود را دارند . اما آقایان دوست دارند خانه شخصی مقت ، قابل احترام و دارای جایگاه ویژه شند . همین اختلافات بنیان ازدواج معکوس را سست میکند . ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد طلاق عاطفی هم بسیار اتفاق می افتد . ممکن است زن و مرد هم زندگی کنند ، صاحب فرزند شوند و زندگی موفقی هم داشته شد . اما دچار طلاق عاطفی شوند و عشق و علاقه سابق آنها وجود نداشته شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مشاوره قبل از ازدواج

گاهی خود زوجین نیز متوجه طلاق عاطفی که بین آنها صورت گرفته نمی شوند . نمی توان گفت ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد لزوماً به مشکل بر می خورد . چرا که زوج هایی هم وجود دارند که وجود اختلاف سنی کمال آرامش و موفقیت هم زندگی می کنند . میزان موفقیت ازدواج معکوس به شعور عقلی و ک طرفین از ازدواج بستگی دارد . زوج های موفقی که احترام ، عشق و محبت اختلاف سنی را زندگی کم رنگ کرده اند .

مشاوره قبل از ازدواج راه مناسبی برای کسب آگاهی و ایجاد نگرش مثبت می شد . می توانید  مشاوره ازدواج از پیامد های مثبت و منفی این نوع ازدواج مطلع شوید .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


تشکیل زندگی زن سن لا

تشکیل زندگی زن سن لا ممکن است هر گروه اجتماعی اتفاق بیفتد . این ازدواج مختص قشر خاصی از جامعه نیست . اما ممکن است هر بخشی از جامعه به شکلی و به دلایل خاصی اتفاق بیفتد .‌ عرف جامعه ما کمتر این سبک ازدواج را می پذیرد . فرهنگ ما از قدیم به حال دختر های کم سن تر از پسر را می پسندد . شاید این دیدگاه چندان اشته نشد . از آنجایی که زن ها از لحاظ زیست شناسی زودتر پیر می شوند . این اختلاف سنی بیشتر نمایان می شود . زن ها معمولا بخاطر بچه دار شدن و دلایل مختلف سریع تر از مرد ها از لحاظ فیزیکی و ظاهری فرسوده می شوند . همین عث می شود آقایان بعد از چند سال به سمت خانم های جوان تر کشش پیدا کنند . یا خانم ها دچار افسردگی ، عدم اعتماد به نفس و سرخوردگی مقابل همسر خود شوند ‌ .

تشکیل زندگی زن سن‌ لا میان افراد تحصیل کرده و شاغل بیشتر است‌ . گروه دیگر افرادی هستند که زندگی مشترک خود شکست خورده اند و قصد ازدواج مجدد دارند . برخی دیگر پسران جوانی هستند که به خاطر شرایط اقتصادی نا مناسب خود و موقعیت شغلی دختر تن به این نوع ازدواج می دهند . مواردی نیز به علت عشق و علاقه ازدواج معکوس اتفاق می افتد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


نکات مهم ازدواج زن سن لا

نکات مهم ازدواج زن سن لا ید پیش از هر اقدامی مورد بررسی قرار بگیرند . زوجین ید دیدگاه منطقی و اصولی این راه قدم بگذارند . احساس ازدواج امری ضروری است اما نید عقل و منطق را کنار گذاشت . این قبیل ازدواج ها گاهی شاهد احساسات کور کورانه و هوا و هوس های دوران جوانی هستیم . این بین ازدواج هایی صورت می گیرد که پس از مدت کوهی به پشیمانی مبدل می شوند ‌ .روانشناسان اعتقاد دارند هر اختلاف زیادی خطرناک است . حال این اختلاف ثروت ، زییی ، سن و هر چیز دیگری که شد . از نکات مهم ازدواج زن سن لا مسائل احساسی و شور و نشاط جوانی است .

معمولا زن ها زودتر به بلوغ عقلی و رفری می رسند . از یک سنی به بعد پخته تر و آرامتر از دوران جوانی می شوند . وقتی جایگاه زن و یک ما قرار می گیرند از دنیای مهیج و پر نشاط جوانی فاصله میگیرند . این حالی است که پسر هنوز دنیای ماجراجو و خلق و خوی جوانی خود قرار دارد . این مرحله معمولا زوجین دچار سردی ، بی میلی و عدم رضایت از همدیگر می شوند و دیگر مثل سابق از هم بودن لذت نمی برند و کم کم اختلافات شکل میگیرند .

میزان اختلاف سنی زن و مرد ازدواج

میزان اختلاف سنی زن و مرد ازدواج هیچ قانون خاصی ندارد . اما از لحاظ روانشناسی اختلاف سنی ۳ ۵ سال مناسب است . آن هم شرایطی که زن کوچکتر از مرد شد . از آنجایی که زن ها زودتر به بلوغ عقلی و رفری می رسند ، می توانند مرد های بزرگتر از خودشان نیز رابطه موفقی برقرار کند . جامعه ما هنوز هم ازدواج مرد ها دختر بسیار کم سن تر مسئله عادی است و اتفاق می افتد . اما هنوز مسئله بزرگتر بودن زن از مرد حتی اختلاف سنی ناچیز جا نیفده است .

ازدواج معکوس اختلاف سنی ۲ ۳ سال هم قابل قبول است . اما گاهی ازدواج هایی اختلاف سنی ۵ ۱۰ سال و حتی بیشتر اتفاق می افتد . شاید این مسئله ابتدای زندگی به چشم نیاید . اما هرچه زمان بگذرد این اختلاف خود را بیشتر نشان می دهد . همان طور که می دانید زن ها محدودیت بیشتری برای بچه دار شدن دارند . به همین خاطر گاهی خانم ها نیاز به بچه دار شدن و مسئولیت مای را احساس می کنند . اما مرد فرصت را مناسب نمی داند و آمادگی پ شدن را ندارد . مسئله دیگر سیکل پیری و گذر زمان بر ظاهر و فیزیک زن و مرد است . این روند میان خانم ها سریع تر است . مرد ها بیشتر از زن ها طراوت ، شادابی و جوانی خود را حفظ می کنند و از مدت این اختلاف ظاهری مشکل ساز میشود .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


سوالات متداول

ازدواج زن سن لا چه نکاتی را ید نظر گرفت ؟

ازدواج زن سن لا چه نکاتی را ید نظر گرفت ؟ آیا ملاک ها و معیارهای ازدواج تغییر می کنند ؟ این نوع ازدواج چون و چرا هایی وجود دارد . زوجین ید به طور دقیق از هدف ازدواج خود آگاه شند . ید بدانند آیا ازدواج آنها عقلانی و منطقی است و یا صرفاً بر اساس احساسات است . این ازدواج چه توقعات و انتظاراتی از یکدیگر دارند ؟ آیا خواسته ها و هدف های شما مشترک است ؟ آیا خانواده ها مشکلی این ازدواج ندارند ؟ اگر مخالفتی هست زوجین همچنان بر تصمیم خود مصمم هستند ؟ آیا از انتخاب خود مطمئن هستند و می دانند آینده پشیمان نمیشوند . آیا آمادگی رو برو شدن نگرش های منفی و دیدگاه های مخالف اطرافیان و افراد جامعه به سمت خود را دارند ؟ و ده ها اما و اگر دیگری که ید نظر داشت .

آیا ازدواج زن سن لا مرد کم سن تر از خودش صحیح است ؟

نمی‌ توانیم ادعا داشته شیم که این ازدواج به طور کل اشته است و یا هیچگونه موفقیتی این گروه ازدواج‌ ها وجود ندارد . اما هر ازدواجی که عقلانی و منطقی نشد ، پسر و دختر صرفا از روی احساسات تصمیم بگیرند ، اختلافات چشمگیر و خاصی وجود داشته شد و یا ویژگی هایی داشته شد که از عرف جامعه زیاد از حد دور شد رابطه ستی صورت نمی‌ گیرد . هر اختلافی اگر از حد و اندازه خود خارج شود مشکل ساز خواهد شد .

حال این اختلاف ممکن است هر زمینه ای پیش بیاید . گاهی ازدواج زن بزرگتر میان پسران و دخترانی اتفاق می افتد که از نظر تحصیلات ، فرهنگ ، شخصیت ، ظاهر ، وضعیت مادی و . . . یکدیگر تناسب دارند و اخلاف سنی نیز حد معقول است این گونه موارد اختلاف سنی توجه به نکات مثبت دیگر قابل چشم پوشی است به دلیل تناسب زوج دیگر موارد اثر اختلاف سنی بر کیفیت زندگی کمتر خواهد بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage, Cohabitation, and Divorce in Later Life 

 

ازدواج زن سن لا و تشکیل خانواده

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 211 تاريخ : شنبه 30 شهريور 1398 ساعت: 6:46

۵٫۰
۰۱

سایت مشاوره ازدواج میتواند کمک و یاری زیادی به اقرادی که قصد ازدواج دارند شد . سایت مشاوره ازدواج میتواند منبع قابل توجهی از اطلاعات زمینه های مختلف مربوطه به ازدواج برای افراد شد . افراد مختلف هر دیدگاه و عقیده و سبک زندگی به یک سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنند و پاسخ سوالات خود را به صورت کامل یافت کنند . از دیگر ویژگی‌های سایت مشاوره ازدواج وجود مشاورانی است که به صورت تمام وقت پاسخگوی نیازهای افراد میشند. آنها میتوانند هر زمان که مراجعان له آنها احتیاج دارند از طریق سایت مشاوره ازدواج راهنمایی های لازم را زمان مناسب برای اشخاص داشته شند . ادامه بیشتر مورد خدمات دیگر سایت مشاوره ازدواج صحبت میکنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


سایت مشاوره خانواده

سایت مشاوره خانواده نیز دازای اطلاعات و مشاورانی است که افراد را زمینه های مربوط به خانواده ری و راهنمایی میکنند . از جمله زمینه هایی که سایت مشاوره خانواده آن میتواند مفید و مثمر ثمر شد میتوان به فعالیت های زیر اشاره کرد :
• سایت مشاوره خانواده زمینه حل مشکلات زناشویی بوجود آمده بین زوج های جوان و کم تجزیه که زه خانواده خود را تشکیل داده اند ، میتواند کارساز شد .
• سایت مشاوره خانواده مورد روابط فرزندان و والدین و نحوه بهبود کیفت تربیت کودکان و برنامه ریزی برای موفقیت بیشتر آنان حرف ها و پیشنهادات عالی و خوبی مبتواند داشته شد .
• بررسی شرایط روحی و روانی خانواده دوره های مختلف از لحاظ کیفی نیز از جمله فعالیت هایی است که سایت های مشاوره میتوانند آن فعالیت کنند و برای مثال بنا به توافق یک دوره را انتخاب کنند که بعد از آن بررسی های لازم از بهداشت روانی خانواده مورد نظر مطلع شوند .


بیشتر بخوانید: مشاوره طلاق آنلاین


سایت مشاوره زناشویی

سایت مشاوره زناشویی ابزار خوبی است که فضای مجازی برای مراقبت بهتر زوجین از رابطه زندگی مشترکشان میتوانند از آن استفاده کنند . زوجینی که مثلا به دلیل دوری از یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از این امکانات دور هستند و نمیتوانند به مشاوره خانواده رجوع کنند میتوانند از سایت مشاوره زناشویی استفاده کنند . ارتط داشتن مشاوران سایت آنها دیگر تمام موارد و مشکلات پیش آمده زندگی زوجین به سادگی قابل حل میشد .

خیلی از بحران هایی که زندگی مشترک زوجین به وجود می‌آید نتیجه‌ نبودن یک راهنما یا بک بزرگتر آگاه است که افراد کم تجربه تر را راهنمایی کند .سایت مشاوره زناشویی ابن فقدان و کمبود را برطرف میکند و نیاز زن و شوهر هایی که محج به مشاوره زناشویی و زندگی مشترک هستند را برطرف میکنند .

سایت مشاوره آنلاین آویژه

سایت مشاوره آنلاین آویژه از جمله بهترین سایت هایی میشد که سطح کشور به مشاوره و فعالیت حوزه ها و زمینه های مختلف میپردازد . این ادعا که سایت مشاوره آنلاین آویژه از بهترین سایت های مشاوره آنلاین ایران است دلایل زیادی میتواند داشته شد . یکی از این دلایل سرعت پاسخگویی به مشکلات مردم زمینه های مختلف است که از ویژگی‌های اصلی این سایت به شمار میرود .

دلیل بعدی میتواند کیفیت مشاوره مشاوران آویژه شد . مدیران گرداننده این سایت دقت و وسواس زیادی مشاوران خود را انتخاب میکنند که أین عث میشود سطح مشاوره های ارائه شده به مراجعان از سطح مشاوره های سایت های معمولی تر لاتر احساس شود .دلیل بعدی تعدد زمینه هایی است که آویژه و تبم مشاورانی آن ورود میکنند . تقری میتوان گفت سایت آویژه بشستری از زمینه ها به هموطنان عزیز مشاوره ارائه میکند .


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره روانشناسی


سایت مشاوره کودک

سایت مشاوره کودک میتواند بسیاری از دغدغه های والدین را برای تربیت اصولی فرزند خود کاهش دهد . سایت مشاوره کودک میتواند هر زمینه که والدین احتیاج به راهنمایی و مشاوره دارند آنها را یاری کند . تربیت فرزند عصر حاضر شاید دیگر به مانند گذشته نشد و از سادگی های گذشته کمتر خبری شد . زمانه ای که آن زندگی میکنیم به خیلی از دلایل که از جمله آنها میشود به دسترسی آسان کودکان به دنیایی از اطلاعات اشاره کرد تربیت و رشد دادن کودک کار بسیار سخت و گاهی بسیار پیچیده آی میشد .

سایت هایی که زمینه کودک و رشد و تربیت آن به افراد و والدین مشورت میدهند میتوانند مشاورانی سند که هر لحظه به داد پ و ماها به خصوص والپبن کم تجربه برسند آگاهی حتی از بروز بحران برای کودک آنها جلوگیری کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی


مشاوره نوجوان

یکی از بخش های بسیار مهم و ثیر گذار زندگی افراد جامعه روانشناسی میتواند مربوط به حوزه نوجوانی شد . این حوزه به ما نحوه صحیح برخورد نوجوان را می آموزد و همچنین به ما بینشی میدهد بتوانیم دنیا را از دید او ببینیم . یک نوجوان موارد و مشکلات روحی و جسمی مختلفی گیر است . از طرفی انتهای دوره نوجوانی به سال های ابتدایی دانشگاه و کنکور میرسد .

حال اگر ما به عنوان والدین یا آموزگاران آنها توسط این سبک از روانشناسی مورد حال و هوای او اطلاعاتی داشته شیم ، میتوانیم بهتر زمینه پیشرفتشان را فراهم کنیم . مشاوران (counselors) و روانشناسانی که این حوزه فعالیت میکنند سالهای زیادی از عمر خود را صرف تحصیل و کسب تجربه این زمینه میکنند . از طرفی به دلیل حساسیت این دوره سنی مشاوران نوجوانان ید کاملا نیاز های زمانه به روز شند .

مشاوره کاری

گاهی افراد یا گروه‌های فعال عرصه اقتصادی نیز ید خود را به دست یک روانشناس حوزه مربوط به آن ودشان بسپارند بتوانند آمد خود را افزایش بدهند . همچنین از روانشناسی psychology)) حوزه کسب و کار میتوان انتخاب نیروی انسانی مناسب تجارت مشخص استفاده کرد . از جمله ثیراتی که یک روانشناس میتواند کسب و کار یک فرد یا شرکت یا ارگان بگذارد میتوان انتخاب افراد برحسب خلق و خو و شخصیت داوطلب های شرکت کار مورد نظر را یاد کرد .

گاهی روحیه افرادی که سازمان شما مشغپال به کار هستند به قی پایین می آید که راندمان کاری کارمندان شما به پایین ترین حد خود میرسد . حالا وقت وارد شدن یک روانشناس است که سازمان شما را از کرختی بیاورند و خون زه ای به رگ های انرژی شرکت و سازمان شما وارد کند . این اتفاق میتواند سخنرانی ها یا اجرای کارگاهها یا مشاوره های تک به تک شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


مشاوره طلاق (divorce counseling)

گاهی زوجین زندگی خود به نقطه آب از اختلاف میرسند که دیگر نمیتوانند مدیریت بحرانی که آن هستند را اختیار داشته شند . شاید به دلیل خستگی از شرایط یا حداقل به بهانه این موضوع ناگهان تصمیم بگیرند که از یکدیگر جدا شوند و به زندگی مشترکشان پایان دهند . اما این شرایط مشاوره مورد این موضوع تکیه بر دانش و آگاهی یک فرد دانا و متخصص این زمینه میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند یا کاهش بدهد . مشاور طلاق (divorce) معمولا تمام ابعاد و آسیب های طلاق را برای زوجین میشکافد و روشن میکند .

مثلا اگر فرزندی این میان وجود داشته شد به عاقبت بچه طلاق بودن او اشاره میکند ، از آسیبهای روحی و جسمی که روج را تهدید میکند صحبت میشود . از خراب شدن دید دو طرف مورد قضیه ازدواج و این و که امکان دارد که نه فرد مطلقه دیگر نتواند به کسی اعتماد کند و تشکیل خانواده بده بحث به میان می‌آید و… .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


نگاه کلی به مزایای مشاوره آنلاین (online counseling)

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به مقوله مشاوره آنلاین و مزایای آن بیندازیم میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم .
• مشاوره آنلاین به لحاظ عدم محدودیت جغرافیایی بسیار دسترس تر برای افرادی که مناطق دورافده هستند عمل میکند .
• به لحاظ زمانی مشاوره آنلاین این امکان را اختیار افراد قرار میدهد که هر موقع که خواستند به یک مشاور زمینه مورد نظر خود دسترسی داشته شند .
• به لحاظ مالی نیز مشاوره آنلاین بسیار مقرون به صرفه تر از مراجعه حضوری میشد و هزینه کمتری متوجه فرد نیازمند مشاوره خواهد بود .


بیشتر بخوانید: مشاوره زندگی مشترک


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : About Marriage and Family Therapists

 

سایت مشاوره خانواده و ازدواج

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 199 تاريخ : شنبه 30 شهريور 1398 ساعت: 5:45

۵٫۰
۰۱

مشاوره آنلاین این روزها جایگاه ویژه ای بین خانواده ها پیدا کرده است شاید به توان گفت زیگموند فروید اولین پایه گذار مشاوره غیر حضوری جهان است . مشاوره آنلاین اصل نوعی مشاوره از راه دور است که آن مانگر از طریق وسایل ارتطی بدون حضور مراجع شروع به گوش دادن به صحبت ها و مشکلات فرد میکند و از همین طریق شروع به مان مراجع میکند . مشاوره آنلاین شاید گاهی مناسب همه نشد اما گاهی ممکن است تنها گزینه ای شد که یک نفر را از مشکلاتش نجات دهد مثل معدی که حال بهبودی است یا فردی که دچار اختلال اضطرابی است یا به هر دلیلی از بیان مشکلش به صورت حضوری خجالت می کشد .مشاوره خانواده می تواند بصورت تلفنی و اینترنتی صورت گیرد . این حالت روانشناس اطلاعات مراجع را از طریق گفتگوی غیر حضوری بدست می آورد و او را راهنمایی می کند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مشاوره آنلاین ازدواج

مشاوره آنلاین ازدواج از متداولترین روشهای مشاوره آنلاین است زیرا همه ساعت ها این امکان وجود دارد افراد کارشناسان و متخصصان این حوزه ارتط تصویری یا تلفنی بگیرند .حتی این امکان مشاوره آنلاین ازدواج وجود دارد که از طریق ایمیل این مشاوره صورت پذیرد.  مشاوره ازدواج بصورت تلفنی این امکان برای افراد فراهم است که بدون حضور دفتر مشاور و زمانیکه شرایط برایشان امکان پذیر است سوالات خود را بپرسند و زمان مشاوره را خودشان تعیین کنند . مشاوره ازدواج آنلاین هم مشاور می تواند بررسی های دقیق به ویژگی های شخصیتی فرد پی ببرد . همچنین گرفتن اطلاعات دقیق می تواند بیشتر تکنیک ها و آزمون های شخصیتی را بصورت غیر حضوری انجام دهد . نهایت از مجموع اطلاعاتی که بدست می آورد میتواند بطور کامل افراد را راهنمایی کند بدون اینکه فرد زحمت حضور دفتر مشاوره را به خود بدهد .


بیشتر بخوانید: مشاوره طلاق آنلاین


مشاوره آنلاین خانواده

مشاور آنلاین خانواده راحت ترین نوع مشاوره برای افراد بخصوص نوانی است که به دلیل مشکلات رفری یا بددلی همسرشان شرایط حضور دفتر مشاوره را ندارند . مشاوره آنلاین می تواند به این افراد کمک کند کمترین اضطراب بخشی از مشکلاتشان را بررسی و حل کنند . مشاوره  خانواده آنلاین حتی این امکان را به زن و شوهرها می دهد بدون خجالت به حل مشکلات زناشویی خود بپردازند . مشکلاتی که شاید حتی نتوانند قسمت کوچکی از آن را بصورت حضوری بیان کنند .

مشاوره خانواده آنلاین این امکان را برای افرادی که شهر های کوچک یا حتی دورافده زندگی می کنند بوجود آورده بدون کوچکترین دغدغه ای مشکلاتشان را مطرح کرده و راهنمایی های لازم را یافت کنند . مشاوره آنلاین میتواند تحمل افراد را برابر مشکلاتشان لا ببرد یا حتی نحوه برخورد مشکلات را به آنها یاد دهد بدون اینکه فرد نگران قضاوت یا دیده شدنش توسط بقیه شد.


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


هزینه کم مشاوره آنلاین

هزینه کم مشاوره آنلاین از مزایای قابل توجه این نوع از مشاوره است . همیشه از دغدغه های مهم مشاوره هزینه هایی است که به مراجع تحمیل می شود . هزینه هایی که مراجعه ی حضوری ید پرداخت شود و همینطور زمان و هزینه ای که صرف رفت و آمد میشود ، مشاوره آنلاین وجود ندارد . این عث مقرون بصرفه بودن مشاوره آنلاین می شود . هزینه کم مشاوره آنلاین این اشتیاق را مردم بوجود آورده بدون اینکه بخواهند زمان و هزینه زیادی را صرف مشاوره کنند همه زمینه ها از مشاوره آنلاین ازدواج و مشاوره آنلاین خانواده کمک بگیرند .

البته صرفا هزینه کم مشاوره آنلاین آن را مورد توجه قرار نداده بلکه دسترسی راحت به مشاور حتی از دور ترین نقاط عث افزایش رضایتمندی مردم شده است . این روز ها پیشرفت سریع تکنولوژی و افزایش سطح آگاهی خدمات رسانی همه زمینه ها آسانتر شده است .

روش های مختلف مشاوره از راه دور

مشاوره خانواده آنلاین فقط محدود به ارتط تلفنی نیست و فرد میتواند از طریق تماس تصویری هم اقدام به مشاوره کند . بعضی افراد ممکن است به لحاظ جسمی امکان خارج شدن از خانه را نداشته شند . حتی بعضی امکان برقراری تماس صوتی را نیز ندارند مثل افرادی که توانایی صحبت کردن را از دست داده اند ، همه این موارد می توانند مشاوره مکاتبه ای یا مشاوره از طریق ایمیل مشکلاتشان را مشاوران مجموعه های مشاوره خانواده آنلاین میان بگذارند .این روش ممکن است کمی زمان بر شد اما برای برخی افراد تنها گزینه ارتطیست . هدف نهایی یک مشاور کمک به فردی است که به لحاظ عاطفی و روحی دچار مشکل شده است . این روش مشاوران می توانند بیشتر مشکلات افراد را رفع کنند مگر اینکه آن مشکل حاد بوده و احتیاج به مان دارویی و حضوری شد .

معایب مشاوره آنلاین

مشاوره خانواده آنلاین کنار مزایای خوبی که دارد معایبی هم دارد . مشاوره خانواده آنلاین فقط امکان بر طرف کردن مشکلات معمولی مثل کاهش اضطراب ، رفع افسردگی ، حل کردن اختلافات زناشویی را دارد . مشاوره آخانواده نلاین مشاور میتواند گرفتن تست های شخصیتی و پرسش و پاسخ پی به ویژگی های شخصیتی افراد ببرد و به آنها امر ازدواج کمک کند . اما مسائل حاد روانی مثل اسکیزوفرنی ، پارانوئید و دوقطبی به هیچ وجه ازین طریق امکان مان ندارد . مشاوره تلفنی مشاور میتواند دادن راه کارها و فنون مشاوره اعتماد بنفس و عزت نفس را فرد لا ببرد و او را برای حضور اجتماع بصورت فعال آماده کند . اما اگر فرد دچار اختلالات شدید شد حتما ید بصورت حضوری مان صورت پذیرد . گاهی اختلالات احتیاج به مان دارویی دارد و این صورت مشاوره تلفنی کارگشا نخواهد بود .


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره روانشناسی


ویژگی های مشاوره آنلاین خوب

یک مشاور خوب ید دارای چه ویژگی هایی شد ؟ یک مشاور خوب اول ید امین و رازدار مراجع خود شد . یک مشاور ید به خوبی به حرفهای مراجع یا فردی که او بصورت تلفنی صحبت می کند گوش دهد . مشاور خوب ید مدت زمان مشاوره را مدیریت کند و به مراجع یا فرد تلفن کننده کمک کند بصورت پیوسته صحبت کند . مشاور دلسوز به افرادی که به او مراجعه کرده اند کمک می کند افکارش را کنترل کرده و بتواند مشکلاتش را یکی یکی بیان کند به نتیجه دلخواه دست یابد . معمولا جلسات اولیه مشاوره حضوری و تلفنی فقط مراجع صحبت می کند و این عث میشود فرد احساس کند وقتش ه رفته ، مشاور خوب برای مراجع روند مشاوره را توضیح می دهد و این اطمینان را به مراجع می دهد که کار اصلی مشاور از جلسات سوم به بعد آغاز می شود .

بهترین زمان انجام مشاوره پیش از ازدواج

بهترین زمان برای انجام مشاوره زمانیست که دختر و پسر به شناخت کاملی از هم رسیده شند . شناخت کامل به معنای شناخت ست نیست و اینجاست که نقش مشاور پررنگ میشود . مشاوره ازدواج آنلاین هم میتواند مانند مشاوره حضوری بسیار ثیر گذار شد . ممکن است دوره شناخت دختر یا پسر مسائلی را پنهان کند یا اینکه همه واقعیت خودشان را نشان ندهند این زمان کمک گرفتن از مشاوره عث میشود ببینیم آیا شناخت ما ست بوده یا خیر. ممکن است بعضی خانواده ها به لحاظ مالی و مکانی امکان رفتن به کلینیک مشاوره را نداشته شند ، پس اینجا هزینه کم مشاوره ازدواج آنلاین و همینطور شرایط راحت مشاوره ازدواج آنلاین ازدواج به کمک آنها خواهد آمد . البته خانواده ها ید توجه داشته شند که دوره آشنایی علاقه و محبت بین دخترو پسر ایجاد نشود نظر قطعی مشاور را یافت کنند .

هدف از انجام مشاوره ازدواج

این روزها ساخر اصلی خانواده های ایرانی به دو بخش سنتی و من تبدیل شده است . این تغییرات عث میشود سبک های تربیتی خانواده ها متفاوت شود . حتی ممکن است دونفر یک شهر و منطقه زندگی کنند اما به لحاظ تربیتی تفاوت های شخصیتی زیادی هم داشته شند . مشاوره برای ازدواج عث می شود خیلی از این تفاوتها مشخص شود و حتی بسیاری ازین تفاوتها توسط راه کارهایی که مشاور ارائه می دهد حل شود . گاهی اوقات میبینیم دختر و پسر براحتی هم زندگی میکنند و مشکل خاصی ندارند اما خانواده ها به لحاظ تفاوت عقیده ای که دارند هم اختلاف پیدا می کنند و برای زوجین مشکل ساز شده اند . مشاوره قبل از ازدواج و همچنین مشاوره آنلاین ازدواج این شرایط را برای خانواده زوجین هم فراهم میکند که بتوانند کنار یک مشاور مجرب مشکلات خود را براحتی حل و فصل کنند و

ازدواج موفق داشته شند .

مشاور واقعیت ها را فقط بیان میکند

هدف از انجام مشاوره ازدواج، خیلی از اوقات از اطرافیان میشنویم زوج های جوانی که عمر زندگیشان فقط چند ماه یا نهایت سه چهار سال است از هم به یکره جدا شده اند . زوجهایی که بسیار عاشقانه زندگی خود را شروع کرده بودند و به لحاظ ظاهری زن زد همه بودند بعد از مدتی طلاق گرفته اند . وقتی خانواده و اطرافیان از آنها علت را سوال میکنند ممکن است دلیل قانع کننده ای نداشته شند و فقط بگویند تفاهم نداشتیم . خیلی از این زوجین اگر قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کرده بودند هیچ وقت دچار چنین مسائلی نمیشدند . حتی اگر زمانیکه مشکل مواجه شدند از مشاور کمک بگیرند خیلی از مشکلاتشان براحتی قابل حل است .

پیش از ازدواج بعضی مسائل از چشم دختر و پسر یا خانواده ها ممکن است پنهان بماند اما مشاور میتواند این مشکلات را ببیند یا پیش بینی کند . البته مشاور واقعیت ها را فقط بیان میکند و تصمیم اصلی را به عهده خانواده ها و دختر و پسر میگذارد مگر اینکه دختر یا پسر مسئله حاد و جدی داشته شند که ازدواج به هیچ وجه به صلاح نشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی


مرکز مشاوره آنلاین آویژه

مرکز مشاوره آنلاین آویژه جز بهترین مراکز مشاوره خانواده می شد . مراکز مشاوره ید دارای خصوصیاتی شند مثل رازدار بودن و قابل اعتماد بودن که مرکز مشاوره آویژه این خصوصیت را داراست . این مرکز تمام نیازهای یک مراجع را می تواند برطرف کند . مرکز مشاوره آویژه همه زمینه های خانوادگی ، ازدواج ، کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره تحصیلی فعالیت دارد . این مرکز دارا بودن متخصصان ، مشاوران و روانپزشکان حاذق از بهترین و متعهد ترین مراکز مشاوره خانواده می شد . تمامی مشاوران این مجموعه دلسوزانه همه ساعات شنه روز آماده ارائه خدمات همه زمینه ها هستند .

مرکز مشاوره خانواده آویژه بدون هیچ نگرانی می توانید مشکلات خود را مطرح کنید . این مرکز فرقی بین مراجع تلفنی و حضوری وجود ندارد و الویت اول همه مشاوران این مجموعه اینست افرادی که مجموعه آویژه ارتط برقرار میکنند رضایت کامل از این مرکز داشته شند .


بیشتر بخوانید: مرکز


سوالات متداول

 خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی چیست ؟

خدمات مشاوره ای که فرد بدون حضور دفتر مشاوره و تنها بصورت تلفنی یا تماس تصویری مراکز مشاوره مثل مرکز مشاوره آویژه یافت میکند . یافت این خدمات کمترین هزینه همه زمینه ها برای همه افراد امکان پذیر است .

مزایای استفاده از مشاوره آنلاین چیست ؟

مشاوره آنلاین برای افرادی که دچار ترس اجتماعی هستند بسیار مناسب است. مشاوره آنلاین برای افرادی که خجالت میکشند مشکل خود را بصورت حضوری بیان کنند این امکان را فراهم کرده بدون نگرانی به رفع مشکل خود بپردازند .

 مشاور آنلاین ازدواج چه کمکی به افراد می کند ؟

مشاوره آنلاین ازدواج افراد حتی از دورترین نقاط کشور که امکان دسترسی به مشاوره شهر یا روسی خود را ندارند میتوانند بدون دغدغه بهترین مشاوران ارتط برقرار کنند و به راحتی مورد انتخاب خود مشورت کنند .

 الویت های مرکز مشاوره آویژه چیست ؟

الویت مرکز مشاوره آویژه کمک به افراد همه زمینه های خانوادگی ، ازدواج و مشاوره تحصیلی است . الویت مرکز مشاوره آویژه حل مشکل افراد کمترین هزینه استفاده از مشاوران مجرب است . مرکز آویژه خود را ملزم به حفظ اسرار مراجعینش میداند .

مشاوره آنلاین خانواده چه کاربردی دارد ؟

کاربرد مشاوره آنلاین خانواده بخصوص مناطقیست که امکان مراجعه حضوری را ندارند. مشاوره آنلاین میتواند راه گشای مشکلات سطحی خانواده ها شد طوریکه تنها یک مکالمه تلفنی و کمک گرفتن از یک مشاور مجرب بسیاری از مشکلاتشان حل میشود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Online Consultation 

 

مرکز مشاوره آنلاین

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 180 تاريخ : شنبه 30 شهريور 1398 ساعت: 4:42

۵٫۰
۰۱

آشنایی برای ازدواج یکی از مهمترین مسائل خصوص ازدواج و یکی از حساس ترین دوره ها پروسه ازدواج می شد . آشنایی برای ازدواج لازمه و رکن جدایی ناپذیر مورد ازدواج می شد و هرگونه قصور و اشتهی مورد آن میتواند پیامد ها و نیج جبران ناپذیری را داشته شد پس آشنایی برای ازدواج مسئله ای است که ید بسیار آگاهانه و محطانه مورد آن اقدام کرد و توجه به شرایط و جو موجود بهترین راه را برای آن انتخاب کرد . آشنایی برای ازدواج اگر بر اساس اصول و روش های ست شد می تواند ضامن یک انتخاب ست و به تبع آن یک ازدواج موفق شد اما این مسیر ید ها و نید های بسیاری وجود دارد که نیازمند آگاهی و دانش کافی است که بخش قابل توجهی از این آگاهی را می توانیم از طریق مشاوره قبل از ازدواج کسب کنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


اهمیت آشنایی برای ازدواج

اهمیت آشنایی برای ازدواج جایی می شد که می تواند موفقیت یا عدم موفقیت یک ازدواج را تعیین کند .اهمیت آشنایی برای ازدواج به این دلیل می شد که بر اساس علم روانشناسی ، تناسب و توازن همه‌ جانبه بین دو نفر و انعطاف پذیری شخصیت آنان نسبت به یکدیگر ، اصلی ترین عامل موفقیت رابطه آنان می شد و تشخیص این تناسب و تفاهم تنها شناخت حقیقی و اصولی به دست خواهد آمد ، شناختی که واقع‌ گرایانه ، همه جانبه و کافی شد . اهمیت شناخت برای ازدواج توجه به پیچیدگی های رفری و شخصیتی انسان ها و گسترش هنجار های اخلاقی روز به روز پررنگ‌ تر می‌شود .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


ضرورت آشنایی برای ازدواج

ضرورت آشنایی برای ازدواج توجه به آمار لای طلاق و مهمتر از آن رواج طلاق عاطفی بین زوج ها بیش از پیش احساس می شود . همانطور که گفته شد تناسب همه جانبه بین زوج ها میتواند ضامن یک ازدواج موفق شد اما ید این تناسب و هم کفو بودن به تیج و روند یک شناخت اساسی تشخیص داده شود . از این رو ضرورت آشنایی برای ازدواج قابل ک است . تصمیم کورکورانه و عجولانه و قدم گذاشتن زندگی مشترک بدون شناخت کافی عث می شود که هرگز نتوانیم رفر ها و ویژگی هایی که برایمان غیر قابل تحمل هستند را تشخیص دهیم و مطابقت داشتن یا نداشتن فرد  معیارهای ازدواج ، پس از زندگی مشترک مشخص خواهد شد که دیگر فرصت تجدید نظر از دست رفته است .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


اشتهات آشنایی برای ازدواج

اشتهات آشنایی برای ازدواج می تواند نیج غیر قابل جبرانی را برای فرد به دنل داشته شد از این رو لازم است که فرد چارچوب و اصول اسنداردی که برای آشنایی پیش از ازدواج تعریف شده اند را رعایت کند .نید فراموش کنیم که آشنایی پیش از ازدواج برای کشف وجوه مشترک و نقاط متقابل زوج می شد و بیشترین توجه ید به سمت شناخت دقیق و حقیقی از طرف مقابل شد نه ایجاد وابستگی عاطفی و ابراز احساسات . از اشتهاتی که دوران آشنایی پیش از ازدواج به طور معمول اتفاق می افتد این است که دو نفر بیشتر گیر مسائل احساسی و عاطفی می شوند که همین عث می شود به ستی نتوانند نقاط ضعف و قوت طرف مقابل را تشخیص دهند و واضح است که وابستگی عاطفی و جنسی قت تصمیم گیری منطقی و مصلحت اندیشی را از فرد سلب خواهند کرد .

حد و مرز آشنایی برای ازدواج

حد و مرز آشنایی برای ازدواج مسئله ای است که ید ها و نید های دوران نامزدی یا آشنایی پیش از ازدواج را برای ما روشن می کند . این دوران به قی حساس میشد که هر رفر و واکنش نابجایی می‌تواند به آن آسیب وارد کند یا عث تصمیمات غیر قابل جبرانی شود پس لازم است حدود و خط قرمز های این دوران شناسایی و رعایت شوند . بر اساس تفاوت های فردی ، فرهنگی ، اجتماعی . . . این حد و مرز ها رابطه های مختلف متفاوت است و ممکن است تشخیص این حدود برای فرد مشکل شد پس نیاز است که برای شناخت این حد و مرز ها و ید و نید ها از کارشناس مشاوره ازدواج کمک بگیریم .

مشاوره قبل از ازدواج می تواند حد و مرز و چارچوبی که ید رابطه را آن پیش ببریم برای ما مشخص کند رعایت این خط قرمز ها و جلوگیری از آسیب های دوران آشنایی پیش از ازدواج بتوانیم به شناخت نسبی لازم از طرف مقابل دست پیدا کنیم .


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۵ Reasons Why Marriage is So Important

 

اهمیت آشنایی برای ازدواج چیست ؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 192 تاريخ : شنبه 30 شهريور 1398 ساعت: 3:40

۵٫۰
۰۱

معیارهای ازدواج امروزی به دلیل تحول فرهنگ ، نگرش ، سبک زندگی ، اعتقادات و . . . بسیار گذشته فرق کرده است . معیارهای ازدواج امروزی مسفانه به دلیل کمرنگ شدن ارزش ها به سمت ظواهر و ملاک های سطحی کشیده شده است . معیارهای ازدواج امروزی بیشتر جزء معیار های ثانویه می شند که مرور از اهمیت آنان زندگی مشترک کاسته می شود و خلاء دیگر معیار ها احساس می‌شود . معیارهای امروزی ازدواج نشات گرفته از تربیت ناست و فرهنگ اشته می شد که نتیجه آن آمار لای طلاق جامعه می شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


معیارهای امروزی ازدواج برای جوانان

معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان مسفانه تحت ثیر عواملی مانند غرب زدگی و تهاجم فرهنگی به سمت معیارهای پوشالی و غیر معنوی کشیده شده است . معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان چه دختر و چه پسر بیشتر به مادیات و ویژگی های ظاهری طرف مقابل ختم میشود . معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان چنان سطحی است که پس از شروع زندگی مشترک و قرار گرفتن شرایط مختلف و چالش های زندگی ، خلاء دیگر ملاک ها به شدت احساس می شود چنانکه زوج به این نتیجه میرسند که برای رفع توقعات و نیاز های یکدیگر کافی نمی شند .

مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی

مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی شامل مواردی مانند موقعیت های اجتماعی خاص ، وضعیت مالی آنچنانی ، داشتن شغل هایی پرستیژ لا ، ظاهری زی و بدون نقص ( تعریف از زییی برای جوانان امروز شبیه بودن به هنر پیشه های معرف یا افراد مشهور دنیای مجازی میشد که نتیجه ثیر منفی شبکه های اجتماعی و رسانه های غیر ملی است ) و . . . می شد . البته میان مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی توجه به تحصیلات عالیه و هنرمند بودن زمینه های مختلف و . . . از موارد مثبت می شد .

ثیر معیارهای ازدواج امروزی رضایت از زندگی

ثیر معیارهای ازدواج امروزی رضایت از زندگی به گونه ای است که شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات و احساسات اولیه و قرار گرفتن موقعیت های جدی ، ثیر ناچیز این معیار های سطحی خود را نشان می دهد و روز به روز احساس نبود معیار های اساسی و حقیقی زندگی پررنگ تر می شود که این امر عث می شود زوج نسبت به یکدیگر رضایت کافی را نداشته شند و زمینه اختلافات ایجاد شود . ازدواج هایی که به معیار های اصیل و حقیقی توجه نمی شود حتی اگر زوج به زندگی مشترک ادامه دهند زندگی آن ها از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود .

معیارهای ازدواج امروزی نسل جوان

معیارهای ازدواج امروزی نسل جوان طبق گفته کارشناسان مشاوره خانواده  توجه به آنچه جلسات مشاوره قبل از ازدواج مشاهده می شود بیشتر مادی ، ظاهری و سطحی است . آنچه مشاوره ازدواج به عنوان رسالت مشاور شناخته شده است این است که معیارهای ارزشمند و حقیقی را به زوج متذکر شود و ثیر آن ها بر زندگی را برای آنان روشن کند . اگر زوج بتوانند ارزشمندی معیار ها را ک کنند و بتوانند آن ها را به ستی انتخاب خود اولویت بندی کنند بدون شک می توان به ازدواج موفق امیدوار تر بود چرا که همین معیار ها و ثیر آن ها است که کیفیت زندگی مشترک را تعیین می‌کند از این رو نیاز است فعالیت های فرهنگی هم خانواده ها و هم جوانان را به سمت ارزش های واقعی مورد ازدواج هدایت کنیم .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


سوالات متداول

معیارهای ازدواج جامعه امروزی چیست ؟

معیارهای ازدواج جامعه امروزی توجه به مشکلات اقتصادی جوانان و سخت شدن سبک زندگی بیشتر به سمت مسائل مادی متمایل است .

اصلیترین ملاک های ازدواج نسل امروز چیست ؟

اصلی ترین ملاک های نسل امروز داشتن ظاهر ایده آل و امروزی ، موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی مطلوب ،  نداشتن دیدگاه سنتی به مسائل و . . . است .

مهم ترین معیار ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی ؟

مهم ترین معیارها داشتن ویژگی های برتر اخلاقی مانند صداقت ، وفاداری ، مسئولیت پذیری ، حسن خلق ، نداشتن هنجار اخلاقی و . . . است همچنین کنار این موارد تناسب همه جانبه زوج ملاک می شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Marriage

 

معیارهای ازدواج امروزی جامعه ما چیست ؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 206 تاريخ : جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 6:47

۵٫۰
۰۱

مشکلات زناشویی زوج های جوان مشکلات زناشویی زوج های جوان موضوعی است که رها توسط روانشناسان خانواده و کارشناسان ازدواج مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و تلاش شده است   مشکلات زناشویی زوج های جوان بر اساس پژوهش ها ریشه یابی شود . مشکلات زناشویی زوج های جوان دسته بندی ها و جوانب مختلفی دارد که شامل مشکلات روانشناختی ، مشکلات اقتصادی ، مشکلات اجتماعی و . . . می شود . مشکلات زناشویی زوج های جوان طیف بزرگی از مسائل کوچک و بزرگ را شامل می‌شود این مشکلات مسائلی مانند اختلافات فرهنگی ، طبقاتی ، سلیقه ای ، مشکلاتی مانند نداشتن ثت مالی و حتی مشکلات جنسی را بر می گیرد .

برخی از مشکلات زناشویی زوج های جوان ریشه دوران قبل از ازدواج دارد و سهل انگاری شناخت قبل از ازدواج عمده دلیل آن ها می شد . اما برخی دیگر از مشکلات زناشویی زوج های جوان ناشی از واقعیت ، چالش‌ ها و جدیت زندگی مشترک می شد و عدم داشتن مهارت زندگی زوج های جوان عث می‌شود که این مشکلات اکثر موارد بزرگتر از آنچه که هستند خود را نشان دهند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان

مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان معمولاً زمانی خود را نشان میدهند که هیجانات و احساسات تند اوایل ازدواج فروکش میکند و زوج مسائل جدی تر و مسئولیت های سنگین تر روبرو می شوند . مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان معمولاً ریشه این دارند که زوج به ق کافی شناخت قبل از ازدواج نداشته اند و اکنون شاهد اختلافات و تفاوت های جدی طرز فکر ، سلایق ، ایده آل ها ، خط قرمز ها ، عقاید و . . . میان خود می شوند .

این اختلافات بیشتر شرایط مختلف و عمل خود را نشان می دهد و کم کم این عدم تناسب و تفاهم زمینه مشکلات بزرگ تر و جدی تر را فراهم می کند . مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان گاه فقط از نظر خود آن ها پیچیده و غیر قابل حل می شد اما واقع مشکلاتی ساده و پیش پا افده هستند که زوج نحوه برخورد آن را نمی دانند . یعنی واقع مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان داشتن مهارت زندگی و نشان دادن واکنش ست قابل حل و فصل هستند . مشاوره ازدواج میتواند راهنمای مناسبی برای حل مشکلات زناشویی زوج های جوان شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی


انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان

انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان توجه به شرایط فرهنگی ،  محیط اجتماعی ، شرایط خانوادگی ، شرایط اقتصادی و . . . متفاوت می شد . به طور کل هر زوج و هر زندگی مشترکی نوع خود منحصر به فرد می شد و آن انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان متفاوت هستند . یعنی ممکن است تفاهم نداشتن چگونگی دکوراسیون منزل بزرگترین مشکل یک زوج شد اما برای زوج دیگر عدم توانایی تهیه منزل بزرگترین مشکل شد . می بینیم که مورد اول عدم تفاهم و اصل عدم شناخت کافی عث ایجاد مشکل شده است و مورد دوم مشکلات اقتصادی میان است .

پس هرگز هیچ زندگی مشترکی خالی از دغدغه و مشکلات نمی شد اما بنابر شرایط ، نوع مشکلات و شدت آن ها متفاوت است . انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان توسط کارشناسان و روانشناسان مشاوره خانواده قابل بررسی و ریشه یابی میشد . این افراد به کمک علم روانشناسی ازدواج و سال ها تجربه خود این زمینه می توانند بهترین راهکار و رفر را برای مقابله مشکلات زناشویی پیش روی ما قرار دهند .

مشکلات زناشویی زوج های جوان

حل مشکلات زناشویی زوج های جوان حل مشکلات زناشویی زوج های جوان مسئله ای است که نه تنها برای خود زوج بلکه برای خانواده آن ها و همینطور جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا که آمار نگران کننده طلاق روز به روز جامعه حال افزایش می شد . این طلاق‌ ها معمولاً ابتدای زندگی مشترک اتفاق می‌افتد و از طرفی بنیان خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی شناخته شده است و هرگونه آسیب به آن می تواند سلامت جامعه را تهدید کند .

پس حل مشکلات زناشویی زوج های جوان نیازمند همکاری زوج ها ، خانواده آن ها و نهاد های اجتماعی مربوط مانند مراکز مشاوره قبل از ازدواج می شد . حل مشکلات زناشویی زوج های جوان بیش از هر چیزی نیازمند کسب مهارت زندگی مشترک می شد از این رو لازم است این فرهنگ نهادینه شود که اگر زوجی توانایی حل مشکلات زناشویی را خود نمی بینند مراجعه به مشاوره خانواده چگونگی رفر مشکلات را یاد بگیرد محقق شدن ازدواج موفق امری مشکل به نظر نیاید .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان

عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان گاهی دلیل روانشناختی پیدا می کند و گاهی محیطی و مادی هستند . یکی از عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان این است که زوج پیش از ازدواج به خود فرصت شناخت کافی را نمی دهند یعنی پیش از آنکه اطمینان حاصل کنند از همه نظر طرف مقابل تفاهم و تناسب هستند وارد زندگی مشترک می شوند . این مرحله تفاوت دیدگاه‌ ها ، فرهنگ ، طرز فکر ، توقعات و . . . عث می شود زوج مسائل مختلف دچار اختلاف نظر شوند و اگر نتوانند انعطاف لازم را به خرج بدهند به نقطه نظر مشترک برسند این اختلافات به مشکلات بزرگتری تبدیل می شوند .

بسیاری از موارد این تفاوت ها برخورد ست و واکنش مناسب قابل اغماض و حل شدنی هستند . برخی دیگر از عوامل مشکل زا ، از کالبد روحی روانی رفری زوج خارج و به شرایط محیطی بر می گردد . عواملی مانند مشکلات مالی  اقتصادی ، مشکلات جسمی و جنسی ،  پیشامد های ناگوار زندگی و . . . از این دست می شند . به طور کل اگر ازدواج ، ازدواج منطقی ، معقول ، اصولی و حساب شده نشد و زوج به بلوغ لازم برای حل مسئله و کسب مهارت زندگی نرسیده شند هر عامل بیرونی و ونی میتواند عث بروز مشکل زندگی مشترک آن ها شود .

سوالات متداول

مهم ترین مشکلات زناشویی بعد از ازدواج چیست ؟

مهم ترین مشکلات مربوط به نداشتن تفاهم و سازگاری لازم امور مختلف و چالش های مادی ابتدای زندگی مشترک است که زوج خود را مغلوب مشکلات میدانند و تلاشی برای رسیدن به تفاهم و حل مشکلات نمیکنند .

مشکلات زناشویی بعد از ازدواج چیست ؟

این مشکلات رویارویی مسئولیت ها و چالش ها ایجاد میشوند یکی از این مشکلات کاهش هیجانات احساسی ابتدای زندگی مشترک و احساس سردی زوج می شد که زوج فکر میکنند دچار دلزدگی شده اند و دیگر زندگی مشترک جذابیتی برای آن ها ندارد .

مشکلات زندگی مشترک برای زوج های جوان چیست ؟

این مشکلات شمال دخالت خانواده ها ، استقال نداشتن و عدم بلوغ زوج ، مشکلات اقتصادی ، عدم مسئولیت پذیری زوج ها ، توقعات غیر منطقی و داشتن تصور رویایی از زندگی مشترک ، بی توجهی به ثیر مشاوره ازدواج حل مشکلات زناشویی و . . . می شد .

انواع مشکلات زندگی مشترک زوج های جوان ؟

این مشکلات دامنه وسعی را شامل می شوند عمده این مشکلات زیر شاخه عدم تناسب ، تفاهم و شناخت می شند . این مشکلات زندگی های مختلف متفاوت می شند . هر زوج معمولا ابتدای زندگی مشترک خود انواع خاصی از اختلافات ، دغدغه ها و مشکلات را دارند .

مهم ترین عامل مشکلات زناشویی زوج های جوان ؟

به جرات میتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل مشکلات زناشویی سهل انگاری و بی توجهی به مشاوره قبل از ازدواج می شد چرا که زوج انگونه که ید به شناخت اصولی از یکدیگر دست پیدا نمی کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره زناشویی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  ۷ Relationship Problems Faced By Couples Who Marry …

 

 

مشکلات زناشویی زوج های جوان

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 194 تاريخ : جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 5:45

۵٫۰
۰۱

سن مناسب ازدواج برای دختران از چه دیدگاه هایی قابل بررسی است ؟ سن مناسب ازدواج برای دختران دارای چه حداقل و حداکثری است ؟ چه ملاک هایی تعیین سن مناسب ازدواج برای دختران دخالت داشته اند و . . . سوالات فوق و سوالات بسیار دیگری خصوص سن مناسب ازدواج برای دختران وجود دارد که پاسخگویی به آن ها نیازمند دانش و آگاهی لازم می شد . یکی از اهداف مشاوره قبل از ازدواج این است که تشخیص دهد آیا زوج سن مناسب برای ازدواج هستند یا خیر ، آیا سنی که هستند آمادگی لازم برای شروع زندگی مشترک را کسب کرده اند یا خیر .

سن مناسب ازدواج برای دختران نیز یکی از مسائل مهم است که کارشناسان مشاوره خانواده  به آن پرداخته اند بتوانند به یک میانگین قابل اعتماد مورد سن مناسب ازدواج برای دختران دست پیدا کند . همانطور که می دانید ازدواج زود هنگام برای دختران صورتی که فرد آمادگی لازم را نداشته شد آسیب های جدی جسمی و روحی را به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر ازدواج دیر هنگام نیز پیامد های منفی خاص خود را دارد . این تفاسیر سن مناسب ازدواج برای دختران نیاز به توجه بیشتری دارد فرد بتواند زندگی مشترک را زمانی تجربه کند که پنسیل ، آمادگی و انرژی کافی را برای تشکیل یک زندگی موفق داشته شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


مناسب ترین سن ازدواج برای دختران

مناسب ترین سن ازدواج برای دختران را می توان توجه به یک سری ملاک ها و شاخص ها تعیین کرد . مناسب ترین سن ازدواج برای دختران شاید به صورت یک محدوده یا رنج سنی قابل تعیین شد اما به هیچ عنوان نمیتوان گفت که ازدواج محدوده سنی تعیین شده برای تمامی افراد مناسب است و نمی توان گفت تمامی دختران ید این رنج سنی ازدواج کنند . آداب و رسوم ، فرهنگ ، تربیت خانوادگی ، شرایط زندگی ، محیط زندگی ، محیط آموزشی و . . . همه مواردی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تعیین مناسب ترین سن ازدواج برای دختران ثیرگذار هستند .

عوامل فوق عث می شوند که فردی سن ۲۰ سالگی آمادگی کامل برای ازدواج را داشته شد و یک ازدواج موفق را تجربه کند حالی که فردی دیگر برای مثال ۲۷ سالگی توانایی و آمادگی شروع زندگی مشترک را خود نبیند . از این رو مناسب ترین سن ازدواج برای دختران زمانی خواهد بود که فرد ، کی ست ازدواج را داشته شد و آماده پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک شد .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران

اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران نیز از مسائلی می شد که جلسات مشاوره ازدواج بسیار مورد بحث قرار می گیرد . اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران مانند سن مناسب ازدواج امری نسبی می شد . اینکه زوج چه اندازه از شخصیت انعطاف پذیری برخوردار شند بسیار مهم است . به عرتی هر چق زوج بتوانند عقاید ، افکار ، احساسات ، سبک زندگی و . . . خود را طرف مقابل تطبیق دهند و هر چق که بتوانند ک متقابل یکدیگر تلاش کنند به همان اندازه ثیر اختلاف سنی قابل تغییر است .

همانطور که اطراف خود شاهد هستیم که زوج هایی اختلاف سنی بسیار کم هیچ سازشی نسبت به یکدیگر ندارند اما مقابل زوج هایی اختلاف سنی قابل توجه زندگی مسالمت آمیزی را کنار یکدیگر دارند . اختلاف سنی مناسب به این مسئله مربوط است که زوج چه اندازه بتوانند یکدیگر سازگاری داشته شند و شخصیت آنان برای مکمل هم بودن انعطاف پذیر شد . اما طبق پژوهش ها و تحقیقاتی که مورد اختلاف سن مناسب صورت گرفته است میانگین ۵ سال را مورد اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران نظر گرفته اند .

سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه روانشناسان

سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه روانشناسان به طور حتم زمانی خواهد بود که بلوغ و جنبه های مختلف آن فرد احساس شود . حساسیت های جسمی و جنسی دختران که مسئله مهم روری را شامل می شود عث شده است که بلوغ جنسی و جسمی اولین معیارهای ازدواج برای تشخیص سن مناسب ازدواج دختران شد چراکه اگر فرد آمادگی جسمی و جنسی را مورد ازدواج نداشته شد آسیب هایی که جریان روابط زناشویی به جسم و روح او وارد می شود بسیار جدی و خطرناک خواهد بود .

اما تنها رسیدن به بلوغ جنسی کافی نمیشد و پس از آمادگی جسمانی فرد ید از نظر روحی روانی کاملاً بتواند چیستی زندگی زناشویی و هل را ک کند و دیدی آگاهانه به آن تمایل داشته شد . این تمایل تنها زمانی فرد ایجاد می شود که بلوغ شخصیتی لازم او شکل گرفته شد و از آنجایی که بلوغ فردی و اجتماعی تحت ثیر عواملی هستند که پیش از این ذکر شد ، تجلی این بلوغ افراد مختلف سنین متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه روانشناسان محدوده ۲۳ ۲۵ سالگی می شد و حتی سن ۲۵ سالگی را به عنوان سن طلایی برای ما شدن نظر گرفته اند .

سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه اسلام

سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه اسلام به طور دقیق تعیین نشده است و اسلام ازدواج را نه برای پسران و نه برای دختران به سن خاصی محدود نکرده است اما آیات و روایات متعددی به جنبه های مختلف ازدواج و همین طور سن مناسب ازدواج اشاره شده است . آنچه که از این آیات و روایت می توان برداشت کرد این است که سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه اسلام زمانی است که نه تنها فرد به بلوغ جنسی و جسمی رسیده شد بلکه بتواند مصلحت خود را به ستی تشخیص دهد و همینطور تمایل لازم به ازدواج را داشته شد .

روشن است این موارد به همان مسئله بلوغ همه جانبه برمیگردند اما حداقل سنی که بنا بر آیات و روایات برای ازدواج دختران نظر گرفته شده است از نظر اسلام سن ۹ سالگی می شد .سن مناسب ازدواج برای دختران سنی است که شناخت کافی از زندگی مشترک و مسائل و وظایف آن را داشته شند و وجود این شناخت به ازدواج متمایل شند و آمادگی آن را خود ببینند .

سوالات متداول

سن مناسب ازدواج برای دختران چیست ؟

سن مناسب ازدواج برای دختران سنی است که شناخت کافی از زندگی مشترک و مسائل و وظایف آن را داشته شند و وجود این شناخت به ازدواج متمایل شند و آمادگی آن را خود ببینند .

مناسب ترین سن ازدواج برای دختران از دیدگاه روانشناسی چیست ؟

روانشناسی ازدواج نیز نظر گرفتن ملاک های موثر ازدواج موفق محدوده سنی ۲۳ ۲۵ سالگی را به عنوان سن مناسب ازدواج نظر گرفته است و احتمال ازدواج موفق رنج سنی تعیین شده را بیشتر میداند .

سن مناسب ازدواج برای دختران چق ازدواج موفق ثیر دارد ؟

به طور معمول اگر فرد شرایط طبیعی رشد پیدا کرده شد رنج سنی تعیین شده هم به بلوغ لازم دست پیدا کرده است و هم انگیزه و انرژی لازم برای تشکیل یک ازدواج موفق را دارد .

سن مناسب ازدواج برای دختران چگونه محاسبه میشود ؟

کارشناسان مشاوره خانواده و روانشناسی توجه آمار ازدواج های موفق و نا موفق و تحلیل عوامل موثر بر آن فاکتور هایی را مشخص میکنند و توجه به اینکه این فاکتور ها چه میانگین سنی بیشتر وجود دارد سن مناسب ازدواج را مشخص میکنند .

سن مناسب ازدواج برای دختران دختران مشابه است ؟

به طور حتم پاسخ این سوال خیر میشد چرا که تفاوت های فردی و همینطور تفاوت های محیطی عث میشوند که بلوغ افراد مختلف سنین متفاوتی شکل بگیرد . بنابراین سن ازدواج برای هر فرد به این بستگی دارد که چه زمان آمادگی لازم او ایجاد شود .


بیشتر بخوانید: تست مشاوره قبل از ازدواج

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Marriageable age

 

سن مناسب ازدواج برای دختران چند سال است ؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 205 تاريخ : جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 5:13

۵٫۰
۰۱

مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما روی طرف مقابل شناخت دارید . البته ز هم این بخش توصیه میکنیم ازدواج نسبی نکنید چون خطرات و معایب آن بیشتر از مزایایش میشد . مزایای ازدواج فامیلی صورتیکه نسبی نشد زیاد است البته معایبی هم دارد که بخش دیگر مطرح خواهیم کرد . مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما مستقیما میتوانید به عنوان مهمان و فامیل وارد زندگی آنها شوید . سبک زندگی آنها آشنا شوید . مزایای ازدواج فامیلی اینست که مورد ازدواج خود به تفریح وگردشهای خانوادگی بروید . مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما میتوانید به سفر بروبد .

مزایای ازدواج فامیلی

مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما علاوه براینکه شناخت نسبی دارید خیلی راحت از نزدیک و رفرهای ریز طرف مقابلن آشنا میشوید .میتوانید خانواده و دختر یا پسری که قصد ازدواج دارد آشنا شوید بدون اینکه انگ بخورید . صورتیکه هیچ خانواده ای اجازه معاشرت به این نزدیکی به خواستگار غریبه نمیدهد . خانواده پسر نیز به خود اجازه نمیدهد مدتی خانواده دختر رفت و آمد شد . حتی اگر دو طرف نیز راضی شند پس از مدتی فامیل آنها را به عنوان نامزد میشناسند . و اگر توافق انجام نشود انگ نامزدی به آنها خورده وبقول معروف رویشان اسم میماند که یکر نامزد کرده است .

این زوج  ازدواج خود ید مدتی برای رفع حواشی وقت صرف کنند . صورتیکه ازدواج فامیلی این رفت و آمدها یک معاشرت فامیلی محسوب میشود . تمام این شناختها ز هم برای یک ازدواج موفق ،مشاوره قبل از ازدواج ضروری است . برای رسیدن به کسی که  معیارهای ازدواج شما همخوانی دارد مشاوره ازدواج لازم است .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


معایب و مزایای ازدواج فامیلی

معایب و مزایای ازدواج فامیلی واضح است . هر خانواده برای خود رازهایی دارد که دوست ندارد زه وارد زندگیشان از آن مطلع شود . شاید آینده این رازها فاش شود و شاید هم هیچگاه بیان نشود . مثلا دختر یا پسر مدت کوهی زمان مجردی کسی رابطه اجتماعی داشته است . دلیلی ندارد همسرش از آن مطلع شد . ما روزانه خیلی از افراد جنس مخالف صحبت میکنیم . همکار ، مغازه دار ، متصدی نک ولی یک رابطه اجتماعی است .  رابطه دوسنه نیز اگر چارچوب شد این رابطه پاک نیاز به مطرح شدن ندارد . گفتن این رابطه فقط ذهن همسر را گیر میکند وممکن است عوارضی مانند شکاکی ، بد دلی و حساسیت بر بیاورد . ما رها کید میکنیم دختر و پسری که تصمیم ازدواج دارند بهتر است حفظ پاکی و عفت مدتی هم معاشرت کنند .

معایب ازدواج فامیلی

قرار نیست هر معاشرتی که برای شناخت از هم انجام میشود منجر به ازدواج شود . ولی مطرح کردن آن نیز به صلاح نیست . حال از معایب و مزایای ازدواج فامیلی همین که این روابط فامیل مشخص است . ازدیگر معایب و مزایای ازدواج فامیلی این که گذشته فامیل از نظر اقتصادی آشنا هستند . مثلا اینکه زمانی وضعیت مالی خوبی نداشته اند . از دیگر معایب و مزایای ازدواج فامیلی اینکه اشتهات زندگی که اکنون به عنوان تجربه دست دارند برملا است . از دیگر معایب اینکه اینگونه زندگی ها هر فامیلی به خود اجازه میدهد زندگی آنها سرک بکشد . دخالت کرده و سوال هایی کند که به او ربط ندارد . کید میکنم ازدواج فامیلی خونی و نسبی به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود . توضیحات ما برای کسانی است که نسبت نسبی ندارند مانند ازدواج خواهر برا شوهر .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست ؟

مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست ؟ اینست که زوج  چون فامیل هستند بیشتر رعایت حیثیت خانواده ها را کرده و کمتر اختلافاتشان به قهر و جدایی کشیده میشود . آنها برای اینکه اقوام از اختلافاتشان مطلع نشوند جاییکه امکان دارد سعی میکنند مشکلات را خود حل کنند . که البته پیشنهاد مرکز مشاوره آویژه این است که مشکلات عدیده و بزرگ نشده اند بهتر است مشاوره کنند . برخی اوقات مشکلات کوچک را خود دامنه دار میکنیم و تبدیل به یک اختلاف جدی میشود که دامنگیر اقوام وخانواده هم خواهد شد .  چون برخی دختر و پسرها همیشه پای خانواده را هر مشکل به میان میکشند این ازدواج راه گریز ز است . خانواده ها به راحتی میتوانند بگویند تو از همسرت شناخت داشتی و میتوانستی ازدواج نکنی .

مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست: مهمانی های خانوادگی بیشتر است . اختلاف ها بر سر « خانواده من ، خانواده تو » کمتر است . خانواده ها میتوانند حل مشکلات زوج مشارکت داشته شند . میتوانند نگهداری کودک ، بیماریها ، مشکلات اقتصادی و غیره بدون رو یستی هم مشارکت کنند .

مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟

مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟ پاسخ ان را میتوان یک جمله داد . چون اینگونه ازدواج ها محبت شکل گرفته است . محبتها واقعی و شناخت است . محبت بین دختر و پسر و محبت بین خانواده های آنها . اختلاف ها کمتر نمود پیدا میکنند . ولی ازدواج غریبه چند مرحله ید سپری شود محبت تثبیت گردد . ابتدا شناخت از روش زندگی و بعد شناخت از رفرها و نهایت شناخت از ون .

سوال مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟ پاسخی روشن دارد . فرض کنید زن و شوهر هردو بیرون از خانه کار میکنند و ید هنگامی که بیرون ازخانه هستند والدین آنها نگهداری از کودک کمک کنند . حال اگر روزی والدین نتوانند اینکار را انجام دهند بقیه اقوام از دو طرف فامیل هستند و کمک خواهند کرد . به همین ترتیب مشکلات اقتصادی ، هنگام بروز اختلافات و بیماریها اقوام این زوج را تنها نخواهند گذاشت مگر موارد استثنایی و خاص .

تحقیق برای ازدواج فامیلی

تحقیق برای ازدواج فامیلی هم مانند ازدواج غریبه لازم و ضروری است . تحقیق از محل کار ، ازدوسن خصوصی و محل زندگی . تحقیق برای ازدواج فامیلی به صرف شناخت دورادور نید حذف شود . برخوردهای ون فامیل ممکن است برخورد اجتماع کاملا متفاوت شد . برخی خانواده ها بیماریها یی را که قابل کتمان است از فامیل پنهان میکنند . مانند صرع یاغش و دیابت و یا بیماریهای روحی – روانی مانند اختلال دو  قطبی و….. دیگر اینکه رفر یک جوان خویشاوندان ممکن است کاملا متفاوت شد . مصداق آن ضرب المثلهایی چون « گل خونه خار بیرون » یا برعکس « گل بیرون خار خونه » این ضرب المثلها حکایت از تغییر رفر خانه و اجتماع را دارد .

سوالات متداول

مزایای ازدواج فامیلی چیست ؟

شناخت از خانواده ها ، آشنا بودن سبک زندگی ، آسان بودن معاشرت قبل از ازدواج برای آشنایی بیشتر روابط ون خانوادگی ، همیاری و کمک به زوج هنگام مواجه شدن مشکلات اقتصادی ، خانوادگی و رفری  و حل کردن مشکلات ون خانواده به علت نفوذ نکردن مشکل بین اقوام .

معایب ازدواج فامیلی چیست ؟

اگر ازدواج نسبی شد انتقال بیماری های ژنتیکی از اجداد به فرزندان ، غیر اینصورت : سرک کشیدن اقوام زندگی شخصی که نهایت منجر به دخالت میشود . اختلاف زوجین دامنگیر اقوام و فامیل مرتبط میشود .

انگیزه های خانواده ها از ازدواج فامیلی چیست ؟

چون دنیای امروزبه علت آمار رو به کاهش ازدواج  روابط بین پسر و دختر بیشتر شده و خانواده ها تمایل ندارند دختر یا پسری که رابطه داشته وصلت کنند ترجیح میدهند ازدواج فامیلی شد شناخت بیشتری دست به انتخاب بزنند . دیگر اینکه مهرو محبت بین اقوام وجود دارد و دیگر نیازی به تلاش برای جلب محبت نیست .

تحقیق ره ازدواج فامیلی آسانتر است ؟

بله چون محل کار ، مراکز فعالیت  و تفریح آنها آشنا هستند . اگر مدتی شهر دیگر زندگی کرده میدانند کدام شهر و به چه مدت بوده است . پاتوقهای دوران جوانیش آشنایی دارند . اما برخی موارد آشنا بودن مانع از یک تحقیق راحت شده و عث دلخوری میشود که اینصورت سخت تر است .

بدترین ازدواج فامیلی چیست ؟

بدترین ازدواج فامیلی ازدواج فامیلهای نسبی و همخون میشد . صورت دیگر زمانی است که یک خانواده نقطه ضعفی دارند و طرف مقابل برای اینکه از این نقطه ضعف به نفع خود استفاده کند دست به ازدواج این فامیل میزند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  ۲۰ Advantages and Disadvantages of Arranged Marriage …

 

مزایای ازدواج فامیلی و معایب آن چیست ؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 215 تاريخ : جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 4:42

۵٫۰
۰۱

رازهای ازدواج موفق جز موضوعات سوال برانگیز برای جوانان است . برای آگاهی از رازهای ازدواج موفق ابتدا ید به مفهموم فلسفه ی ازدواج بپردازیم . ازدواج عرت است از آغاز یک زندگی زناشویی برای ایجاد آرامش روحی و جسمی که به واسطه آن طرفین دارای یکسری حقوق و وظایف می شوند و همه چیز یکدیگر شریک و همراه می شوند . حال می خواهیم بدانیم رازهای ازدواج موفق چه اندازه میزان یک ازدواج موفق ثیرگذار است . تعریف ست از ازدواج موفق این است که یک زندگی زناشویی هردو فرد از زندگی خود رضایت داشته شند و از کنار هم بودن حتی مشکلات نیز لذت ببرند . برای داشتن یک زندگی مشترک ید از رازهای ازدواج موفق آگاه شید .

رازهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی

رازهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی بسیار کارآمد و مفید است . از نظر روانشناسی عشق و علاقه می تواند عامل مهمی ازدواج شد زیرا وقتی زوجین یکدیگر دوست داشته شند اغلب اوقات سعی دارند رضایت یکدیگر را جلب نمایند و خواسته های یکدیگر را برطرف نمایند نتیجه همین امر می تواند نکته مثبتی ازدواج شد . از دیگر رازهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی ید به تفاوت سنی مناسب اشاره کنیم . روانشناسان معتقدند توجه به اینکه بلوغ فکری دختران زود تر از مردان است بهتر است ازدواج زن چند سالی از مرد کوچک تر شد به یک میزان مساوی از ک و جهانبینی برسند و زندگی به راحتی یکدیگر را ک کنند . رازهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی به عوامل دیگری نیز اشاره دارد که از جمله مهم ترین های آن می توان به معیارهای ازدواج ، اعتقادات دینی ، فرهنگ و …است .


بیشتر بخوانید: ویژگی های ازدواج خوب


عوامل و رازهای ازدواج موفق

عوامل و رازهای ازدواج موفق نه تنها فقط مختص ملاک های قبل از ازدواج نیست بلکه بکار گرفتن آن زندگی مهلی نیز بسیار کارآمد است . اگر فکر می کنید گذشت چند سال از زندگی مشترک حال دچار مشکل شده اید و یا زندگین دچار روزمرگی شده است بکارگرفتن عوامل و رازهای ازدواج موفق می توانید به زندگین روح زه ای بدمید . به کمک موارد زیر بهبود روابط زناشوین موثر شید :

۱٫زمانی را برای صحبت همسرن نظر بگیرید . زندگی های پر مشغله امروز یکی از بزرگ ترین آسیب ها به خانواده صحبت نکردن راجع به مشکلات است که موجب دلخوری های عمیق و سوء تفاهم های بسیاری می شود .

۲٫رفر های شخصین را هر چند وقت یکر مورد بررسی قرار دهید . اینکه همیشه طرف مقابلن را مقصر بدانید اشته بزرگی است مراقب شید به آن دچار نشوید .

۳٫و آخر اگر فکر می کنید مشکل آنق عمیق شده که خودن قا به حل آن نیستید از یک نفر سوم که آگاه و تجربه است کمک بخواهید . مراجعه به مشاوره ازدواج می تواند پیشنهاد مناسبی شد البته اگر فرصت این کار را ندارید به راحتی می توانید یک مشاور تلفنی مشکلن را میان بگذارید .

کلیدی ترین رازهای ازدواج موفق

کلیدی ترین رازهای ازدواج موفق هرکس منحصر به خود اوست زیرا هیچکس به اندازه خودن نمی تواند از تمام خواسته هاین آگاه شد . یکی از رازهای ازدواج موفق عدم مقایسه زندگی خود دیگران است . اگر به زندگی پان و ماان قدیمی تر نگاهی بیاندازیم  می یابیم که یکی از عوامل موفقیتشان میزان رضایتمندی از داشته هایشان بوده است و همین امر موجب شده همیشه زندگی قناعت کنند نتیجه از بدست آوردن کوچک ترین موفقیت ها بیشترین لذت ها را یافت می کردند .

رازهای ازدواج موفق و سالم

رازهای ازدواج موفق و سالم قبل از ازدواج و بعد از ازدواج زندگی موثر هستند . قبل از ازدواج نظر گرفتن ملاک های ست برای زندگی مشترک مانند میزان تحصیلات ، موقعیت شغلی و اجتماعی ، خانواده و شخصیت فردی و عقاید و اعتقادات و نظر گرفتن خط قرمز ها و چارچوب های مهم می توان انتخاب ستی داشت . فراموش نکنید مشاوره قبل از ازدواج می تواند نقش مهمی انتخاب شما ایفا کند چرا که یک عامل سوم بیرونی بدون احساست زدارنده می تواند موضوعات را از جوانب مختلف بسنجد .سپس بعد از آغاز یک زندگی مشترک نظر گرفتن کلی شرایط و همکاری و همفکری زندگی و پرهیز از لجزی های کودکانه می توان یک زندگی آرام را تمام فراز و نشیب های همیشگی فراهم کرد و یک زندگی موفق و شاد را رقم زد .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :۷ Marriage Secrets of Successful Couples 

 

رازهای ازدواج موفق

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 199 تاريخ : جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 3:41

۵٫۰
۰۱

مان وسواس کودکان بستگی به عوامل محیطی دارد . خانه ای که پ یا ما مبتلا به وسواس هستند مان دشوار و حدی غیر ممکن است . اگر اعضای خانواده وسواس دارند ابتدا ید آنها مداوا شوند . سپس مراجعه به مراکز مشاوره اختلال کودک او رانیز مان کنند .  از عوامل ثیر گذار مان وسواس کودکان شناسایی محیط زندگی و روش پاکسازی محیط نیز میتواند شد .  بیش ازحد کثیف بودن محیط منشا بروز وسواس است . او به تمیز بودن هیچ چیز اعتماد نداشته و مبتلا به وسواس میشود . اینصورت ید تمام خانواده مشاوره شوند . برای تشخیص ست مشاوره کودک و روانشناسی کودک نیز موثر است . مان وسواس کودکان ید محیط مناسب و دور از استرس برای او فراهم کنیم . اثر استرس کودک به اعمال تکراری و وسواس گونه پناه میبرد.

مان وسواس کودکان شاید کمی دشوارتر شد چون توجیه مسائل روانشناختی برای آنها قابل فهم نیست . روانشناسان و مشاوران آگاه زن کودکان آشنا هستند و آنها را توجیه خواهند کرد . مان وسواس کودکان ممکن است نیاز به مان دارویی پیدا کند . اینصورت مشاور او را به یک روانپزشک معرفی خواهد کرد . دقت و توجه بیش از اندازه به کودک نیز ممکن است وسواسی شدن موثر شد . مشاوره تربیت کودک  این مرحله لازم و ضروری به نظر میرسد . لازم نیست حتما پ یا ما وسواس شستشو و وسواس های معمول داشته شند برخی تربیت کودک وسواسی هستند که مان وسواس کودکان را دشوارتر میکند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


شیوه های مان وسواس کودکان

شیوه های مان وسواس کودکان بسته به نوع وسواس ، شدت آن و دلایل وسواس متغیر است . این بیماری ممکن است همراه فوبیا شد . فوبیا ترس از اجتماع است که به آن هراس اجتماعی نیزمیگویند . هراس اجتماعی به این گونه است که کودک از مردم عادی و ارتط آنها هراس دارد . ممکن است کودک دچار ترس و حتی توهم شد . کودک همیشه ترس دارد که عده ای وارد اق او شوند و به او آسیب برسانند . علائم آن ترس از تنها خوابیدن ، هراس پتو را روی سر کشیدن وترس از راه رفتن اق ریک است . وسواس ممکن است به صورت رفر های آیینی بروز کند . این رفرها به خرافه شهت دارند . مثلا کودک فکر کند اگر گلها را لگد گند یک اتفاق بد برایش رخ خواهد داد.

شیوه های مان وسواس کودکان بستگی به نوع وسواس دارد . وسواس شستشو ، وسواس به کثیفی محیط و وسواس نسبت به غذا خوردن و لوازم شخصی . یکی از شیوه های مان وسواس کودکان روش دارویی و دارو مانی است . اگر بروز وسواس اثر کمبود سروتنین و یا آلودگی ویروسی شد ، واضح است که دارو مان میشود . غیر اینصورت ید روشهای شناختی انتخاب شود . یکی از شیوه های مان وسواس کودکان مان شناختی – رفری است . این روش مهارت شناخت رفر مزاحم توسط مشاوران و روانشناسان آموزش داده میشود . ادامه طرز مواجه شدن این رفر را یاد میگیرند .

انواع مان وسواس کودکان

انواع مان وسواس کودکان به دو نوع دارو مانی و مان شناختی بخش پذیر است . یکی از انواع مان وسواس کودکان روش موازی است . این روش کودک تحت نظر پزشک معالج خود قرار میگیرد . همزمان او و خانواده مشاوران ارتط هستند . رفر خانواده شخص وسواس بسیار مهم است و راه مان را برای روانپزشکان و روانشناسان هموار میکند . به خاطر داشته شید مان روانپزشکان و روانشناسان کاملا متفاوت است . روانپزشکان مان جسمانی و فیزیکی بدن را به عهده دارند . مثلا اگر وسواس حاصل از کمبود سروتنین و یا عامل میکروبی شد برای آن دارو تجویز میکنند . اما روانشناسان که رشته خود ممکن است تخصص و یا دکترا داشته شند به مان شناختی ، روحی – روانی و رفری میپردازند که هر یک جایگاه خود مهم و موثر هستند .

از انواع مان وسواس کودکان میتوان  به روشی اشاره کرد که بیمار را معرض عوامل ترس برانگیزش قرار میدهند . یعنی اگر بیمار از خیس شدن لسهایش هراس دارد لسهای او را خیس میکنند و اجازه نمیدهند آنها را بیاورد . او به مرور عادت میکند و خیس بودن برایش عادی میشود . البته از خانواده های محترم میخواهیم به هیچ عنوان خود این روش را انتخاب نکنند . چون اگرکودک وسواس رفر نا مناسب از طرف شما مواجه شود ممکن است دچار بیماریهای روحی – روانی شود .  یا مان ترس از او میخواهند دقایقی بدون روشن کردن چراغ ریکی همراه ما و یا شخص دیگری قدم بزند . مرحله بعدی خودش به تنهایی اما نزدیک اق ریکی میماند و هر ر به مرکز اق نزدیکتر شده و از دورتر میشود .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


مان وسواس کودکان دبسنی

مان وسواس کودکان دبسنی بسیار مهم است . زیرا یک دبسن تعداد زیادی کودک سلیقه های مختلف از نظر نظافت و یا امانت داری برای ساعتها همراه کودک وسواس هستند . مان وسواس کودکان دبسنی ید قبل از شروع مدارس انجام شود . ممکن است رفرهای بقیه کودکان از قبیل تمسخر و یا به رو آوردن وسواس بودن او ، شدت بیماری را بیشتر کند . مان این کودکان ید قبل از ورود به اجتماع آغاز شود . رفر مدیر ، ناظم ، معلم و دانش آموزان شدت بیماری ثیر زیادی دارد . حتی ممکن است برخی کودکان اثر حسادت یا رقابت و یا مشاجره سطحی از این نقطه ضعف کودک جهت آزردن او استفاده کنند .

حال کودکی که مهارت شناخت ، تفکیک و کنترل رفرها را دارد میتواند بعد از مداوا بر روی رفرهای اجتماعی خود نیز این روش را پیاده کند . او واقع مدیریت ذهن و رفرش را دست گرفته است . این مهارت فرصتهای شغلی ، موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی یاریگر او خواهد بود . یادمان شد ذهن و روان ما مانند جسممان که ورزش و تغذیه مناسب تقویت میشود قابل تربیت کردن هستند . وقتی ذهن و روان ما مهارت  کنترل کردن رفررا تقویت کند این مهارت همیشه همراهش خواهد بود . مرکز مشاوره آویژه کای مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما زمینه های مختلف ازجمله کودکان میشد . راه تماس این مرکز از طریق جستجوی سایت آویژه از طریق گوگل برای شما ز است .


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست؟


مان وسواس کودکان پیش دبسنی

مان وسواس کودکان پیش دبسنی بسیار اهمیت دارد . کودک برای اولین ر است از جمع خانواده دور میشود . مرحله مقایسه خود دیگران قرار میگیرد . برای بیماری خود احساس ضعف میکند ممکن است برای پوشاندن رفرش به وسواس فکری – عملی یا او سی دی مبتلا شود . امکان دارد کودکان دیگر حضور جمع این موضوع را صدای بلند کلاس مربی اش مطرح کنند . تمام این رفرها کافیست کودک منزوی ، افسرده و ناراحت شود که نتیجه آن سرکوب ، فوبیا و حتی ترک مسه است . مان وسواس کودکان پیش دبسنی  نیز ید قبل از ورود به اجتماع آغاز شود .


بیشتر بخوانید: 


سوالات متداول

مان وسواس کودکان چیست ؟

برای مان وسواس کودکان دو روش کاربردی مطرح میشود . روش دارو مانی و مشاوره روانشناسی و اختلال وسواس همزمان که اولین قدم مشاوره میشد . و روش مان سنتی داروهای گیاهی که به تنهایی موثر نخواهد بود .

انواع وسواس فکری کودکان ؟

انواع وسواس فکری کودکان هراس اجتماعی یا فوبیا ، ترس از ریکی یا اجتماع ، ترس ازافراد تخیلی و حتی کارتونی و ترس از عوامل محیطی میشد . ترس از بیمار شدن مبکروبها و یا کثیفی بیش از حد محیط . وسواس بر روی لوازم شخصی مانند کب ، اسب زی و ….

مان شناختی رفری وسواس کودکان چق موثر است ؟

این روش بسیار مهم است این روش کودک علاوه بر مان ، اعتماد به نفس کافی برای مرزه عوامل محیطی نیز پیدا میکند . او میتواند مهارت تشخیص رفر ست از ناست را بیابد . او میتواند مهارت کنترل رفرش را یاد بگیرد و عوامل مخرب و مضر را از خود دور کرده و عوض رفرهای مثبت را جایگزین کند .


بیشتر بخوانید: 


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What Is the Best Treatment for OCD? 

 

مان وسواس کودکان چگونه است؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 28 شهريور 1398 ساعت: 6:52

۵٫۰
۰۱

نکات مهم ازدواج

نکات مهم ازدواج شامل چه مسائلی می شود ؟ پیش از هر چیزی پسر و دختر ید به بلوغ ذهنی و جسمی رسیده شند . از نکات مهم ازدواج این است که زوجین به شناخت و ک نسبی از همدیگر رسیده شند . از جمله نکات مهم ازدواج این است که طرفین ید از لحاظ مالی و تشکیل خانواده توانایی لازم را داشته شند . یکی دیگر از نکات مهم ازدواج که بسیار حائز اهمیت است ، داشتن سلامت اخلاقی و جسمانی زوجین می شد . به همین جهت دختر و پسر پیش از ازدواج ید از اخلاق و رفر و وضعیت جسمانی یکدیگر مطلع شند یعنی از نداشتن مسائلی مانند اعتیاد به هرگونه مواد مخ و یا هر مشکل فیزیکی اطمینان حاصل نمایند .

نکات مهم ازدواج مجدد

نکات مهم ازدواج مجدد چیست ؟ یکی از نکات مهمی که ازدواج مجدد ید رعایت شود این است که بلافاصله وارد رابطه جدید نشویم . نید برای بهبود وضعیت روحی و جبران شکست زندگی قبلی به تشکیل زندگی جدید اقدام کنیم . از دیگر نکات مهم ازدواج مجدد خودشناسی و ک ست از دلایل شکست زندگی قبلی است . ید زندگی قبلی خود را تجزیه و تحلیل نموده و به شناخت کافی از عدم موفقیت آن رسیده شیم ‌. از دیگر نکات مهم ازدواج مجدد این است که شما بحران عاطفی زندگی قبلی را پشت سر گذاشته شید و مسائلی که سبب شکست زندگی قبلی شده است را شناخته شید . اشتهات خود را بپذیرید و برای جبران آن ها تلاش کنید . ازدواج مجدد مراجعه به مشاوره ازدواج  تصمیم گیری و شروع موفق کمک شایانی خواهد کرد .

نکات مهم ازدواج موفق

نکات مهم ازدواج موفق ممکن است زندگی شخصی هر زوجی متفاوت شد و بنابر تجارب شخصی نظر های خاصی داشته شند . اما به طور کلی نکات مهم ازدواج موفق پایه و اساس و مشترکی همه زندگی های موفق دارند . برای مثال بهتر است پیش از رسمی شدن ازدواج از تمامی ویژگی های اخلاقی و رفری ، وضعیت مالی ، خانوادگی و شغلی طرف مقابل اطمینان حاصل کنیم . از نکات مهم طول زندگی این است که برای همسر خود احترام قائل شیم و به او عشق بورزیم ، وظایف زناشویی خود را به ستی انجام دهیم ، به خواسته ها ، علایق و اهداف همدیگر احترام بگذاریم ، برای پیشرفت و موفقیت همسر و زندگی مشترک خود تلاش کنیم ، اجازه ندهیم زندگی دیگران ، روابط و موفقیت های آنها الگوی ناست و رقابت ناسالم زندگی ما شد و … .

مهمترین نکات مهم ازدواج

مهمترین نکات مهم ازدواج شامل نکاتی می شود که  میان تمامی مسائل مهم امر ازدواج از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند . ید بدانیم یک ازدواج موفق چگونه امکان پذیر است و یا اینکه معیارهای ازدواج  موفق کدام موارد هستند ‌. اگر امر ازدواج شناخت و آگاهی کامل را ندارید به مراکز مشاوره قبل از ازدواج  مراجعه کنید . از نکات مهم ازدواج موفق این است که دیدگاه منطقی و عاقلانه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم . از انتخاب خود اطمینان داشته شیم و او را همانگونه که هست بپذیریم . زوجین ید به خودشناسی کامل رسیده شند و از آرمان ها ، آرزو ها و ارزش های خود آگاهی داشته شند . انتخاب همسر خود ید سعی کنیم فردی از یک خانواده هم کفو و شأن خانواده خود انتخاب کنیم و بسیاری از نکات دیگر که ید مورد بحث قرار بگیرد ‌ ‌.


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


نکات مهم ازدواج و انتخاب همسر

نکات مهم ازدواج و انتخاب همسر شامل موارد متعددی می شد که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند ‌. انتخاب همسر ید دقت کنیم که شخص مقابل ما از لحاظ فرهنگی و وضعیت اجتماعی چه سطحی است ؟ آیا از لحاظ خانوادگی ، عقاید و الگوی شخصیتی همدیگر همخوانی دارید ؟ آیا طرف مقابل شما ایده آل ها و معیار هایی که میخواهید را دارد ؟ آیا مورد مسائل مهمی از قبیل ادامه تحصیل ، مستقل بودن و محل سکونت ، وضعیت شغلی ، روابط خانوادگی و اجتماعی به توافق رسیده اید ؟ آیا انتخاب شما به عنوان همسر از روی علاقه و منطق بوده و یا صرفاً به دلایلی از قبیل اجر خانواده ، رسومات اشته خانوادگی و یا مسائل خاصی که شخص را وادار به ازدواج کرده است . و موارد دیگری که از حتما ید مورد توجه قرار بگیرد  .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۱۰ Rules for a Successful Second Marriage

 

نکات مهم ازدواج مجدد

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 28 شهريور 1398 ساعت: 6:31

۵٫۰
۰۱

وسواس شستشو نیز مانند هر وسواس دیگر اثر افکار مهاجم به مغز شکل میگیرد . وسواس شستشو ابتدا به صورت فکری و سپس به عملی و رفری تبدیل میشود . وسواس شستشو را آلوده هراسی نیز میگویند . شخص مبتلا به این وسواس همیشه از نظر آلودگی محیط و بدن خود هراس و نگرانی است . خود شخص نیز از این حالت رضایت ندارد . او برای پنهان کردن و گریز از اطرافیان تلاش میکند . اینصورت مبتلا به نوع رفری و عملی بیماری میشود . کسی که مبتلا به وسواس شستشو است زندگی خود را اختلال مواجه میکند . اطرافیان نیز از دست او راحتی ندارند . اعتراض و تمسخر و حتی پرخاش اطرافیان نسبت به وضع موجود عث تشدید بیماری میشود . پس بهتر است اطرافیان به جای اعتراض و تمسخر مشاوره خانواده بگیرند .

وسواس شستشو برانگیخته از هراس آلودگی یا نجاست میشد . فرد بیمار یا از هراس میکروبها امان نیست یا فکر میکند هیچ جا پاک و مطهر نبوده و نجس است . ( ریشه دینی و مذهبی افراطی ) . برای مان وسواس شستشو اولین قدم مشاوره اختلال وسواس است .  قدم بعدی مشاوره روانشناسی برای فرد بیمار و افراد خانواده است . این نوع وسواس شایعترین وسواس فکری و عملی یا او سی دی میشد . بین نوان بیشتر از مردان دیده میشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


علائم وسواس شستشو

علائم وسواس شستشو تمیزی مفرط تفاوت دارد . کسی که خیلی تمیز میکند لاخره زمانی میرسد که احساس لذت و تمیزی میکند . از علائم وسواس شستشو اینست که اگر تمام روز را به شستشو بگذراند زهم هراس دارد . زهم احساس میکند جایی یا چیزی یا بدنش خطر آلودگی ویروسی یا میکروبی قرار دارد . اگر کسی وارد محیط شود احساس میکند تمام زحمتهایش بر د رفته و فرد خود آلودگی و میکروب به همراه آورده است و دوره شروع به شستشو میکند . علائم وسواس شستشو سه گروه مورد بررسی است . ابتدا گروه آلوده هراسی که ره آنها گفتیم . گروه دوم و سوم ریشه دینی و مذهبی افراطی دارد که از نظر دینی نیز مردود شمرده میشود . گروه دوم کسانی هستند که هر جای خیس را نجس میدانند .

صورتیکه اسلام آمده است اگر نجس بودن جایی را به چشم ندیده شید اجازه جستجو و تحقیق ندارید و ید آنجا را پاک بشمرید اگر کسی عرق کرده یا حتی دست و صورت خود را شسته شند او را نجس میدانند . از دست دادن یا روبوسی امتناع میکنند به هرجایی که آنها دست بزنند نجس میدانند . از علائم وسواس شستشو آنها اینست که وقتی کسی از راه میرسد ید کفشها و جورابش را بیرون از خانه آورده و استحمام کند . هنگام بیرون آمدن از حمام ید بدنش کاملا خشک شده شد و پای خیس داخل خانه نیاید . گروه سوم همه جا را ید کاملا شسته و بعد سه ر آب بکشند . و ید شلنگ یا آب روان آبکشی شود . هر کدام بسته به ذهن خود نوعی آبکشی را میپسندند که همه اینها از نظر اسلام مردود شمرده میشوند .

مان وسواس شستشو

مان وسواس شستشو ابتدا ید از ذهن و افکار آغاز شود . سپس آوردن نمونه هایی اورا متقاعد کنیم . اگر قرار شد کسی از آلودگی میکروبی هراس داشته شد آن شخص پزشک است یا پرسر و پرسنل بیمارسن . چون آنها بیش از هرکسی معرض آلودگی قرار دارند . به او بیاموزیم بدن انسان بیشتر موارد بطور زیستی برای آلودگی ها پادتن تولید میکند . بدن قا است آلودگی مرزه کند . قدم بعدی اینست که ببینیم منشا پیدایش افکار مزاحم و احساس هراس چیست ؟ توارثی است ؟ یا اثر فشارهای روانی شخص بوجود آمده است . هر اختلال منشا ناامنی ذهنی دارد . مان وسواس شستشو را کمک گرفتن از مراکز مشاوره آغاز کنید .

یکی از راه های موثر مان وسواس شستشو مواجهه سازی است . این روش از بیمار خواسته میشود دسن خود را معرض چیزی که از آن هراس دارد قرار دهد . مثلا دستمالی تمیز که خودش آنرا نشسته است ( البته این موارد ید تمیز شند اما بیمار آن را تمیز نکرده شد . چون از نظر بیمار هر چیزی که خودش پاکسازی نکرده آلوده است ) به او اطمینان میدهند که لمس اشیا تمیز هیچ خطری برایش ندارد .سپس از او میخواهند که دفعات شستشو را یک برگه یاد داشت کند . یابد که هر روز مان او بهبود حاصل شده است . ( خودنظارتی ) . حال او لیست خود را کمک مانگر مرورمیکند  و از بهبود خود لذت میبرد . پس آسیب شناسی توسط روان مانگر ، دارو مانی ، همکاری خانواده و روش مواجهه سازی میتواند مفید شد .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


عوارض وسواس شستشو

عوارض وسواس شستشو نگفته پیداست . سلب آسایش از خود و داشتن زندگی ترس و دلهره . عوارض وسواس شستشو فقط بیمار را رنج نمیدهد بلکه اطرافیان نیزآرامش نخواهند داشت . آنها مدام گیر افکارمزاحمی هستند که به ذهن بیمارهجوم می آورند . مورد نوع مذهبی افراطی که از خیس بودن هراس دارند گاه منجر به کثیفی بیش از اندازه میشود . آنها برخی اوقات جایی را که میپندارند پاک نیست قابل استحمام یا شستشو نمیدانند . ممکن است ماهها دوش نگیرند و دسنشان را نشویند . این گمان که این محیط نه حمام پاک است ونه اقها ،اگر خیس شوند او نیز نجس میشود . حوله تمیز و لسها به گمان آنها خوب آبکشی نشده و نجس هستند . این افکار عث رنجش اطرافیان میشود

تمام این عوامل کثیفی ، سو؛ ظن و نجس انگاری دیگران عث میشود اطرافیان از او فاصله گرفته و دیگر او معاشرت نکنند . خود او هم جایی نخواهد رفت . انزوا و تنهایی بیماری روحی اورا شدیدتر خواهد کرد . بهتر است کمک یک مانگر و یک عالم شرعی اورا از اشته بودن افکارش مطلع کنیم و سپس مان را آغاز نماییم . البته ز هم میگوییم بیماری ید ریشه یابی روحی – روانی شود .


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست؟


نشانه های اختلال وسواس شستشو

نشانه های اختلال وسواس شستشو کناره گرفتن از اطرافیان بطوری که تماسی لسها و اندام وی نداشته شند . آنها معمولا دستکش سفید بر دسن دارند و ادامه لسهایشان را به طور محسوس جمع میکنند . از دیگر نشانه های اختلال وسواس شستشو عدم روبوسی و دست دادن هنگام دید و زدیدها میشد . آبکشی بیش از حد دستشویی و توالت و شیر آلات حتی مهمانیها . آنها ممکن است هنگام مهمانی خانه شما وقتی میخواهند دستهایشان را بشویند از شما یک ظرف گودبخواهند . میخواهند پس از شستشو و تماس شیر آلات کاسه آبی دسنشان را پاک کنند .


بیشتر بخوانید: 


سوالات متداول

دلیل وسواس شستشو چیست ؟

دلیل اصلی ریشه روح و روان دارد . استرسهای بیش از اندازه ، زورگویی به او زمان کودکی عث هر اختلالی میتواند شد که یکی از آنها وسواس است . ممکن است دلیل توارثی داشته شد و او از والدین الگو برداری فکری و عملی کرده شد . و یا موارد نا محیطی بیش از اندازه کثیف و به اجر زندگی کرده و حال اعتماد خود را نسبت به اطرافیان از دست داده است .

وسواس نظافت چه زمانی اختلال تلقی میشود ؟

وسواس بطور کلی یک اختلال محسوب میشود اما نظافت وقتی بیش از اندازه بوده و برای شخص و اطرافیان ایجاد مزاحمت نماید یک اختلال محسوب میشود . نظافت وسواسی بدین گونه است که فرد هرق نظافت کند زهم نظیف بودن اشیا و خود شک داشته شد .

عوارض وسواس بیش از حد نظافت زندگی چیست ؟

ه رفتن وقت ، به زحمت انداختن اطرافیان و خانواده  میشد . ضمن به محض اینکه خانواده میخواهند خیال راحت استراحت کرده و ریلکس شند شخص وسواس به جای ایجاد محیط راحت برای آنها نگران تمیزی خانه بوده و شروع به غر زدن میکند .


بیشتر بخوانید: 


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: (Obsessive-Compulsive Disorder (OCD

 

 

مان وسواس شستشو چیست؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 28 شهريور 1398 ساعت: 6:18

۵٫۰
۰۱

وسواس احساس گناه چند مورد قابل بحث است . وسواس اصولا حس اضطراب زایی است که مدام ذهن را گیر خود میکند . این موارد شاید واقعی و شاید غیر واقعی شند . اما تداوم آن است که به زندگی ها آسیب میرساند . وسواس احساس گناه ناشی از تقصیری است که احساس میکنیم ید مورد آن کوهی نمیکردیم . وسواس احساس گناه بر چند نوع است . وسواس احساس گناه مورد دین و مذهب و وسواس احساس گناه مورد امور روزمره . ممکن است شخص وسواس برای فریضه های دینی و مذهبی خود احساس گناه کند . مثلا برای نماز خواندن . یا برای انفاق کردن به کسی که میتوانسته مالی را ببخشد . یا انجام فریضه حج یا رفتن به کربلا . این فکر که او ید اینکار را انجام میداده و نداده ، ذهنش را مشغول میکند و عث اضطراب او میشود .

وسواس احساس گناه ممکن است مورد گناهی که زمانی مرتکب شده است شد . مثلا مالی را به ناحق از کسی گرفته شد . شق دیگر این وسواس مربوط به امور زندگی میشود . مثلا وظیفه خود را نسبت به پ ، ماو یا فرزندان بخوبی انجام نداده شد . حتی ممکن است وظایفش را خیلی خوب انجام داده ولی یک مورد حتی کوچک کوهی کرده است . اینگونه موارد مشاوره اختلال وسواس لازم است . برای اینکه بدانیم ریشه بوجود آمدن وسواس چه بوده حتما ید مشاوره روانشناسی انجام دهیم . این مشاوره مان ، اساسی و ریشه ای خواهد بود  . برخورد خانواده شخص بسیار حساس است پس ضروری است که افراد خانواده نیز مشاوره خانواده بگیرند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


اختلال وسواس احساس گناه

اختلال وسواس احساس گناه ریشه روان شناختی دارد . فروید احساس گناه را عقده اودیپ مرتبط میداند . او علاوه بر این مورد اختلال وسواس احساس گناه را ریشه اضطراب  میداند .اضطراب  زمان تغییرات جنسی . نظریات دیگری هم مورد احساس گناه وجود دارد . برخی معتقد هستند اختلال وسواس احساس گناه محوریت جنسی نداشته و مربوط به رشد روانی – اجتماعی میشود . یعنی شخص وسواس مدام فکر میکند به دیگری آسیب رسانده است . احساس گناه میکند و این احساس ذهن او را گیر میکند .او کمتر افکار ست و مثبت زندگی کند . نتیجه احساس گناه ، اضطراب و افسردگی خواهد بود .

ریشه روان پویشی اختلال وسواس احساس گناه برخورد والدین میشد . وقتی مدام به کودک تلقین میکنند که بروز و عمل به احساسات و تعاملات ، غیر اخلاقی است . یا زمانی که بروز برخی کاستی هارا زندگی به گردن او می اندازند . مثلا اگه تو نبودی من اینق بدبخت نمیشدم . یا به خاطر تو من مات زندگی میکنم . این کودک همیشه خود را مقصر میداند . احساس میکند عث تیره بختی والدین شده است . صورتیکه واقعیت ندارد . یا اگر هم والدین به خاطر او به زندگی ادامه داده اند مسئول این تعامل فرزند نیست . هرکس مسئول تصمیم ست یا اشته خود میشد . بوجود آمدن این حس دو دلیل دارد . یا شخص خود برداشتهای اشته دارد و ذهن غم انگیز دارد . یا برداشتهای خود تعصب به خرج میدهد و راه را برای برداشت مثبت میبندد .

مان وسواس احساس گناه

مان وسواس احساس گناه به آسیب شناسی و مان ریشه ای بستگی دارد . این آسیب شناسی فقط ید مشاوره و بعد از آن مراجعه به روانپزشک مشخص شود . مان وسواس احساس گناه صورتی میسر است که فرد خود متوجه این اختلال شد و بخواهد که مداوا شود . اولین قدم مان شناختی ، مشاوره است . مهارت خلاص شدن از افکار مزاحم . این که بتواند این حس را از خود دور کند . مشاوران ابتدا او را طرز شناسایی رفر و افکار مزاحم آشنا میکنند . این که بتواند تشخیص دهد کدام افکار ناست و آزار دهنده هستند . سپس طرز مقابله هجوم این افکار را به او آموزش میدهند .همین که فرد بتواند این مهارت را پیدا کند که خود را مسئول هر پیامد و پیشامد ناگوار نداند بزرگترین قدم است .

پس مان وسواس احساس گناه سه مرحله دارد : شناخت ، کسب مهارت و تخلیه ذهن از این افکار .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


مقابله وسواس احساس گناه

مقابله وسواس احساس گناه  وقتی میسر میشود که خود را موظف به عمل به راهکارهای مشاوره کنیم . اولین قدم برای سه مرحله شناخت ، کسب مهارت و تخلیه ذهن اینست که ور کنیم ما مسئول عملکرد و تصمیم گیری دیگران نیستیم حتی اگر پیشنهاد دهنده شیم . اینکه بپذیریم ما هم مانند بقیه افکار بی نقص و کاملی نداریم . یاد بگیریم به جای دیگران فکر نکنیم . بیاموزیم برای عمر خود ارزش قائل شویم . زمانی را که برای اندیشیدن به دیگران صرف میکنیم به پیشبرد اهداف خود بگذرانیم . بپذیریم که هر فرد مغز و اندیشه آفریده شده پس خودش ید برای کارهایش فکرکند . هر کس ید مسئولیت افکار و عملکردش را خودش بپذیرد . مقابله وسواس احساس گناه بوجود آوردن احترام برای خود ، افکار و لحظات زندگی مان میسر میشود .


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست؟


وسواس احساس گناه شدید

وسواس احساس گناه شدید زمانی است که فرد بقی احساس گناه میکند که توان مقابله این حس را ندارد . ذهنش برای هر تصمیمی عاجز میشود . وسواس احساس گناه شدید عث میشود همه روزنه های امید بسته شود . لحظات فرد وسواس یاس و نومیدی میگذرد . او افسرده است . رنجور و ناتوان به نظر میرسد . او ممکن است گناه بزرگی مرتکب نشده شد . به کسی آنگونه که فکر میکند آسیب نرسانده شد اما روان او زنجیر شده رهای احساس گناه است . برای رهایی از این حس ید به خاطر آورد که بخشودن کاری پسندیده است . همانگونه که ما دیگران را میبخشاییم ید خودمان را نیز ببخشاییم . همه ادیان و مذاهب توبه و زگشت از گناه وجود دارد . توبه یعنی بخشوده شدن پس احساس گناه جایگاه خود را از دست میدهد .

یکی از آزار دهنده ترین وسواسهای احساس گناه ، حسی است که مورد فردی وفات یافته به شخص دست میدهد . شخصی از دنیا رفته و فرد مورد کوهی کردن عملی نسبت به او شدیدا احساس گناه میکند . مثلا اگر پم را فلان دکتر میبردم بیماریش زودتر خوب میشد . یا به فلانی اگر پول میدادم زندگیش کمتر دچار بحران اقتصادی میشد . این افکار مورد کسی که دیگر این دنیا نیست خوا می آزارد . صورتیکه شاید اگر کوهی نمیکرد بهتر بود ولی اکنون این افکار مورد خود و خانواده و وظایف اجتماعیش کوهی میکند . اگر مورد شخصی که قا به جبران نیستم احساس گناه را کنار بزنیم میتوانیم برای دیگران مفید شیم . این ور میتوان زندگی مفیدتری داشت و خود را  از شر افکار منفی را رها کرد .


بیشتر بخوانید: 


سخنی کوه شما

بزرگان میگویند احساس گناه بدتر از خود گناه است . مرکز مشاوره آویژه ضمن تقدیر از اعتماد شما براین زندگی آرامی آرزومند است .

سوالات متداول

علائم وسواس فکری احساس گناه چیست ؟

شخص شاد نیست ، افسرده است و اضطراب و استرس او قابل لمس میشد . مدام تمنای عفو دارد از کلمه ببخشید زیاد استفاده میکند هرکسی که احساس صمیمیت میکند از حس گناهش میگوید .

احساس گناه دائمی وسواس محسوب میشود ؟

بله . چون هر خطا و گناهی چه دینی و چه اجتماعی قابل بخشایش است . اشته زندگی آدمی وجود دارد و آدمی قابل اصلاح است و قابلیت زگشت و حتی جبران دارد . ولی شخصی که دچار احساس گناه دائمی شده واقع افکار مزاحمی را ذهن خود جا داده و این افکار به خود و دیگران صدمه میزند و وسواس محسوب میشود .

عوارض احساس گناه دائمی چیست ؟

افسردگی ، اضطراب و روان پریشی . او توانایی های خود را نادیده گرفته و کمتر قت ادامه زندگی شاد و مطلوب را برای خود پیش بینی میکند . حسی منفی وجودش را آزار میدهد که این حس برای اطرافیان و خانواده آزار دهنده است .


بیشتر بخوانید: 


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Intense Fear Of Guilt May Be At The Heart Of Obsessive 

 

وسواس احساس گناه چیست؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 28 شهريور 1398 ساعت: 4:47

۵٫۰
۰۱

وسواس فکری و عملی یا او سی دی به اعمال و افکارافراطی و تکرای اطلاق میشود که عث اختلال روان آدمی میشود . وسواس فکری و عملی اختلالی است که پی هم پدید می آیند .  ابتدا یک فکر افراطی ذهن را به اشغال خود می آوردکه مدام روان و ذهن را مورد هجوم قرار میدهند ( وسواس فکری ) .  سپس فرد برای رها شدن از شر این افکار مزاحم دست به اعمال تکراری و پی پی میزند که موجب ایجاد تکانه های رفری میشود . مانند بیش از حد تمیز کردن ( وسواس عملی ). اگر کسی نظم افراطی او را برهم بزند عث خشمش میشود . لازم نیست میان وسواس فکری و عملی هماهنگی خاصی وجود داشته شد . ممکن است افکار مزاحم مربوط به بی مسئولیتی همسر شد ولی تکانه ها شستشوی بیش از حد را ایجاد کنند .

وسواس فکری و عملی نیاز به مشاوره دارد .مشاوره اختلال وسواس . اقدام به مان به تنهایی بسیار خطرناک و عث تشدید این اختلال خواهد شد . شما از ون کسی که مبتلا به وسواس فکری است آگاهی ندارید . حتی خود بیمار نیز نمیداند بیمار است و قا به کنترل افکارش نیست . شما فقط شاهد تکانه هایی که نتیجه هجوم افکار مزاحم است را مشاهده میکنید . برای مان نیاز به ون کاوی بیمار است . مشاوره روانشناسی میتواند به نوع افکار مهاجم پی برده و علت آن را یابد . افراد خانواده بهبودی بیماری موثر و صورت ناآگاهی مضر هستند . پس لازم است همزمان مشاوره خانواده بگیرند رفر ست به مان سریعتر بیمار کمک کنند . مسفانه این بیماری ناخوداگاه نسل بعد نیز ثیرگذار است . پس بهتر است همه همت کرده و نسبت به مان بیمار اقدام نمایند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


علائم وسواس فکری و عملی

علائم وسواس فکری و عملی عرتند از تکرار مکررات . این علائم بستگی به نوع بروز تکانه  دارد . برخی بصورت شستشوی فراوان نمود پیدا میکند . برخی دیگر به صورت دعا و عدت افراطی . برخی احساس گناه شدید مواجه میشوند . برخی همیشه نگران هستند و هراس دارند . علائم وسواس فکری و عملی ممکن است به صورت حساسیت نسبت به خیسی پدیدار شود . آنها هر چیز و یا مکان خیس را نجس میدانند . برخی همه جارا آلوده به ویروس و میکروب میدانند و همیشه هراس بیمارشدن رادارند . از دیگر علائم وسواس فکری و عملی یا اوسی دی ایجاد سنوم است . مانند سنوم موکنی . این سنوم عث میشود بیمار مدام موهای سر ، بدن و حتی ابرو و مژه خود را بکند .

از علائم وسواس فکری و عملی میتوان به خراشیدن پوست اشاره کرد . برخی پوست بدن خود را یا شدیدا میخارانند یا میکنند . البته خارش شدید همیشه علامت سنوم وسواس نیست . بیماری های انگلی پوستی مانند گال و جانوری یا بیماری پوستی پسوریازیس نیز خارش ایجاد میکنند . این بیماری های پوستی مراجعه به پزشکان متخصص مان میشوند . یکی دیگر از علائم نظافت افراطی است که به وسواس نظافت شهرت دارد . برخی زیاد نظافت میکنند ولی به محض اینکه تمیزی را مشاهده کردند دست از نظافت برمیدارند پس وسواس ندارند  . وسواس نظافت فرد بیمار را ساعتها گیر میکند ولی بیمار ز هم احساس میکند نیاز به نظافت دارد .

مان وسواس فکری و عملی به سه روش دارو مانی  ،  رفر مانی و طب سنتی ممکن میشود . ما روش سوم را پیشنهاد نمیکنیم . این بیماری ریشه شناختی دارد نیاز به روانکاوی و روانشناسی دارد منشا بیماری مشخص شود . همزمان بیمار اگر نیاز به دارو دارد ید توسط روانپزشک معالجه شود . مان وسواس فکری و عملی فقط به مان بیمار نمی انجامد . بلکه اعضای خانواده نیز ید روانکاوی شوند . چه بسا این بیماری اثر سو؛ رفر دیگران پدید آمده است . پس برخی افراد خانواده نیز ید معالجه شوند و یا لااقل بیمار رفر ستی داشته شند . حتی اگر افراد خانواده بیمار نشند ید برای بهبود بیمار آموزش ببینند .

مان وسواس فکری و عملی صورتی ممکن است مفید شد که پس از مشاوره و روانشناسی  و مداوای پزشک ، بیمار بخواهد برای تغذیه ست و یا داروهای سنتی آرامشبخش از طب سنتی کمک بگیرد . البته امروزه پزشکانی هستند که علاوه بر تحصیلات آکادمیک رشته های طب سنتی نیز دانشگاه یا دانشکده ها ادامه تحصیل میدهند . آنها خواص داروهای گیاهی از نظر علمی نیز آشنا میشوند که طب تلفیقی نامیده میشود و بسیار مفید و موثر میشد . اما ز هم خاطرنشان میکنم اولین گام روانکاوی بیمار توسط روانشناسان و مشاوران میشد . بیماری ریشه یابی نشود مان سطحی و موقت خواهد بود .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


عوارض وسواس فکری و عملی

عوارض وسواس فکری و عملی علاوه براینکه دامنگیر خود بیمار است برای افراد خانواده وحتی اقوام نیز مزاحمت ایجاد میکند . عوارض وسواس فکری و عملی را نوع تکانه ها بررسی میکنیم . عوارض وسواس فکری همین بس که بیمار به جای افکار مثبت مانند افکار اقتصادی ، اجتماعی و افکار سازنده ذهنش مدام گیر افکار وسواسی و مزاحم است . او از همسالان و هم دوره های خود عقب میماند . وسواس عملی عث اتلاف وقت شدید میشود . ایجاد مزاحمت برای خانواده ، همسایه و اقوام را پی دارد . اقوام از رفت و آمد او ا دارند و نمیخواهند عث رنجش خاطر او شوند . خانواده ید قوانین وسواسی او را بدون اینکه به آن اعتقاد داشته شند رعایت کنند . چه بسا این رفر های وسواسی آنها نیز ثیر گذاشته و آنها نیز نهادینه شود .


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست؟


نشانه های اختلال وسواس فکری و عملی

نشانه های اختلال وسواس فکری و عملی انزوا و کناره گیری بیمار از اقوام است . کمتر فامیل معاشرت میکند . به همه بدبین است . او کمال گرا است . کمال گرایی او مربوط به وسواس بودن میشد . تمیز کردنش ید بی عیب و نقص شد . خود را کامل و دیگران را متناسب نوع وسواسش نامرتب و کثیف میداند . از دیگر نشانه های اختلال وسواس فکری و عملی بدبینی بیمار نسبت به اطرافیان است . او چون کسی را قبول ندارد . مدام برای کنترل و چک کردن مزاحم بقیه شده و صدای اعتراض آنها را بلند میکند . که همین نیز عث ایجاد تکانه های شدیدتر میشود . او نه لحظه ای آرامش دارد و نه میگذارد دیگران آرامش داشته شند .


بیشتر بخوانید: 


سوالات متداول

تفاوت عادت وسواس چیست ؟

عادت تعصب همراه نیست ولی وسواس افراط و تعصب همراه است . مثلا وسواس شستشو .  کسی که عادت دارد همیشه نظیف و مرتب شد وقتی همه جا تمیز است خیال راحت استراحت میکند اما شخص وسواس حتی زمانی که خانه تمیز شد ز هم احساس میکند ید نظافت کند و افکارش آرامش را از او سلب میکنند.

چند نوع وسواس فکری وجود دارد ؟

وسواس فکری شامل افکار مزاحمی چون آلوده بودن محیط به میکروبها و نجاسات میشد . افکاری که فرد فکر میکند ممکن است دچار بحران اقتصادی خواهد شد . اثرفرتوتی ، جنگ و قحطی های اجتماعی . به وفاداری همسر شک میکنند . به صداقت افراد خانواده و دوسن . به ست بودن قیمت خریدهایش و مدام آنها را چک میکند . به کسر پول پالتهای مختلف همچون عابر کارت ، پول داخل کیف و غیره . برنامه ریز ها و زرسها نیز مدام حال چک کردن یا برنامه ریزی برای وقت یا کارهایشان هستند البته به صورت افراطی.

عوارض وسواس فکری زندگی چیست ؟

عوارضی همچون اتلاف وقت برای شستشو ، چک کردن ، شک کردن و برهم زدن آرامش همسر ، دوست یا اقوام . انزوا و عدم معاشرت.


بیشتر بخوانید: 


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What Is Obsessive-Compulsive Disorder?

 

وسواس فکری و عملی چیست؟

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 28 شهريور 1398 ساعت: 3:46

۵٫۰
۰۱

معایب ازدواج فامیلی دو بحث را پیش می آورد . ابتدا اینکه هر زن و مردی دوست دارد برخی از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . این کتمان کردن صداقت منافاتی ندارد . هر کسی میتواند بدون اینکه احساس گناه یا کذب کند رازهایی برای خود داشته شد . این رازها نید مواردی شند که آینده و زندگی فعلی آنها دخیل شد . مثلا اینکه یکر ازدواج کرده شد ، یا فرزندی داشته شد . اما اگر فقط یک مراسم نامزدی داشته و خیلی زود به هم خورده دلیلی ندارد همسر بداند . از معایب ازدواج فامیلی اینست که اینگونه اسرار برملا است . از معایب ازدواج فامیلی همین بس که مثلا نوجوانی برای کسی قلبش تپیده هیچ ارتطی هم نداشته اند . همه فامیل از آن مطلعند  لزومی ندارد همسر آینده این را بداند ولی میداند .

نقص های خانوادگی

از دیگر معایب ازدواج فامیلی اینست که زندگی جدید ممکن است مدام زندگی خانوادگی مقایسه شود . جوانی زندگی خود میخواهد به گونه ای دیگر زندگی کند . متفاوت زندگی خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذکر داده میشود من زندگی تو را آنگونه دیده ام . این هم یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی است . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی اینست که عیوب و نقصهای خانوادگی ممکن است به رخ کشیده شود . حال آنکه این عیوب ممکن است مربوط به سالهای گذشته شد . پس لازم است برای اینگونه ازدواجها که اصلا پیشنهاد نمیشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را یاداوری میکند . اینکه چه شرایطی تعیین کنیم و چه قرارهایی بگذاریم بتوانیم آرامش زندگی کنیم .


بیشتر بخوانید: بهترین ازدواج فامیلی


مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی

مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی حتما ید رسانه های کشور مورد کید قرار بگیرد . جملات عوامانه ای مانند «عقد دختر عمو پسر عمو آسمانها بسته شده » اقوام را تحت ثیر قرار میدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فامیلی میکنند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی انتفال بیماری هایی که اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر کسی دوست دارد فرزندانی سالم بدنیا بیاورد اما غافل ازاینکه یک اشته فرزندش را از سلامت محروم میکند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی اینست که تشویقهایی برای ازدواج صورت میگیرد . وقتی حرف از بیماری زده میشود میگویند ما نسل خود بیمار نداشته ایم که منتقل شود . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی میتوان به ازهم پاشیدن یک فامیل اشاره کرد .

یک فامیل وقتی ازدواجی پیش می آید اگر این ازدواج دوام و بقا نداشته شد  . تصمیم به جدایی گرفته میشود میان همه فامیل اختلاف بوجود می آید . یک فامیل میتوان همسر خود را برمبنای معیارهای ازدواج مورد نظر سنجید و انتخاب کرد . اما به نظر میرسد خطرات و معایب بیشتری دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج  ، مشاوره ازدواج موفق نیز انجام داد.

معایب ازدواج فامیلی برای رداری

معایب ازدواج فامیلی برای رداری از نظر سلامت به بیماری های ژنتیکی و توارثی برمیگردد . سلامت فرزندان این خانواده ها اگر نسل بیماری وجود داشته شد معرض خطر جدی است  .  معایب ازدواج فامیلی برای رداری را از نظر ار هاش یا گروههای خونی میتوان بررسی کرد . یک فامیل بخصوص فامیل جه دو احتمال هم گروه بودن خون ار هاش های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است هم گروه بودن خون مشکل ساز نیست . ولی ار هاشهای مثبت و منفی قابل بررسی هستند . مشاوره ژنتیک و آزمایش خون برای قبل از رداری بخصوص برای ازدواج های فامیلی واجب است .

مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت شد و ار هاش زن منفی شد . برای جنینی که گروه خونی ار هاش مثبت دارد بدن ما آنتی دی هایی بر علیه گلبولهای قرمز جنین ترشح میشود .  شاید این عارضه برای جنین اول مشکل زیادی بوجود نیاوردچون مقدار انتی دی ها قابل توجه نیست .  اما برای جنین دوم احتمال سقط جنین وجود دارد . یا ممکن است کودک زردی شدید دست و پنجه نرم کند چون میزان تماس خون ما جنین بیشتر شده است . . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی برای رداری احتمال بروز بیماری های توارثی خونی میشد . برای اطلاع بیشتر بخش معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی را مطالعه بفرمایید .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی

معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی تمام رسانه های ید آگاهی رسانی کامل شود . زیرا خطرات ناشی ازآن به فرزندانی منتقل میشود که حق سالم زندگی کردن از آنان گرفته شده است .آنهم  بر اثر بی اطلاعی و بی تفاوتی پ و ما . بیماری های ژنتیکی بر اثر جهش یکی از کروموزومها و یا جفت کروموزوم بوجود می آِید . این جهش ممکن است نسل اول به صورت پنهان بماند . ولی نسل بعد بروز خواهد کرد و نتیجه آن تولد فرزندی است بیماری . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی همین بس که احتمال بروز بیماری فرزندان زیاد است . اثر بروز چنین واقعه ای پ و ما مدام احساس گناه کرده و به بیماری های روحی مبتلا میشوند . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی برکسی پوشیده نیست ولی ید جدی گرفته شود .

بی تفاوتی نسبت به نسبت فامیلی

هستند کسانی که نسبت به ازدواج فامیلی بیتفاوت هستند .یک زوج ممکن است به ظاهر سالم شند و مشکلی نداشته شند برای بیماران مبتلا به لاسمی مینور دوران مجردی  هیچ مشکلی وجود ندارد . اما اگر یک نفر که او هم به ظاهر سالم ولی مینوراست ازدواج کند خطرناک میشود . بیست وپنج صد احتمال بروز لاسمی ماژور فرزندان میرود . یک مینور نیازی به مراقبت ندارد به همین دلیل برای جلوگیری از ارعاب و ترس پزشکان به فرد تذکری نمیدهد . اما یک لاسمی ماژور ید مدام تحت مان شد . یک جنین ب لاسمی ماژور ممکن است ناقص یا عجیب الخلقه بدنیا بیاید .  مینور یک بیماری کم خونی ارثی است که فقر آهن تفاوت دارد . اما لاسمی ماژور به دلیل نقص گلبولین خون ظاهر میشود و گلبولهای قرمز را کوچک میکند . سقط این کودکان هفته های اول منع قانونی ندارد البته تشخیص پزشک قانونی .

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی علاوه بر مطالبی که عرضه شد اینست که تعداد افراد فامیل دیر به دیر زیاد میشود . ورود یک فرد جدید به حیطه اقوام عث شادی و نشاط میشود . عث تنوع فرهنگ معاشرت میشود . این فرد جدید حرفهای جدید و سلایق جدید خود به همراه می آورد . از مشکلات ومعایب ازدواج فامیلی همین است که دیگر این تنوع و زییی وجود ندارد .

سوالات متداول

بدترین نسبت فامیلی برای ازدواج چیست ؟

بدترین نوع ازدواج فامیلی ازدواج فرزندان خاله ها هم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دایی هم است . بدتر از آن اینست که فرزندان اینها هم جه دومیها ازدواج کنند . یعنی فامیل فامیل . مثلا پ وما پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم نسبتهای فامیلی ازدواج کنند .

ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چیست ؟

هیچ آیه ، حدیث و روایتی بر ازدواج فامیلی کید نشده است بلکه تشویق به زیاد شدن مسلمانان شده است یعنی تزویج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتی ازدواج فردی از ادیان دیگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است این نشانگرآن است که اسلام بر ازدواج فامیلی کید نداشته است .

پرخطرترین ازدواج فامیلی ؟

ازدواجهایی است که هم پ وهم ما ناقل بیماریهای نهفته و پنهان هستند که شاید به ظاهر سالم شند اما بیماری را به فرزندان انتقال میدهند .

چه کشورهایی ازدواج فامیلی ممنوع است ؟

کشور امریکا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دایی ها یک بو محسوب میشود و عموم مردم این رابطه مخالف هستند .  ولی قانونی برای منع ازدواج ندارند . کشور جیکسن ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دایی و عمو ممنوع است چون بیست وپنج صد تولد معلولان این کشور اثر ازدواج فامیلی بوده است .

چرا ازدواج فامیلی بد است ؟

عدم ازدیاد فامیل ، عدم تنوع و ورود افراد جدید به فامیل ، احتمال بیماریهای توارثی فرزندان ، احتمال بروز بیماریهای ژنتیکی فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسایش زوجین .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :What are the disadvantages of marrying a relative? 

 

معایب ازدواج فامیلی

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 18:56

۵٫۰
۰۱

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین راهی است بسوی خوشبختی . مشاوره قبل از ازدواج یک میز گرد خانوادگی است برای رسیدن به تفاهم برای یک پیوند . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای کسانی است که میخواهند کمتر اشته کنند . اگر به فردی که پیشنهاد  ازدواج داه اید به شما پیشنهاد مشاوره داد بدانید فردی نکته سنج آشنا شده اید . فردی که به خود احترام میگذارد . فردی که آینده برایش اهمیت دارد . این شخص به خوشبختی خود می اندیشد . کسی که به خود اهمیت میدهد برای خانواده نیز فردی مفید خواهد بود . چون او ق داشته هایش را میداند . او عاقبت اندیش است و فرزندان شما را نیز عاقبت بخیر خواهد کرد . جلسه مشاوره قبل از ازدواج حتما سوال خواهد شد کدامیک از شما پیشنهاد مشاوره داد ؟ تعجب نکنید  این سوال روشن میکند کدامیک از شما نسبت به آینده خود حساستر هستید .

مشاوره خانواده یک گام به جلو است . شما ابتدای زندگی خواسته ها و سلایق هم آشنا نیستید . مشاوره ازدواج شما را به طور ریشه ای هم آشنا میکند . بعد از یک مشاوره خوب شما رفرها ، سلایق و حتی آرمانهای هم آشنا میشوید . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای رسیدن به یک هم فکری سالم است . یک هم اندیشی بی نقص . مشاوره آنلاین میتواند برای هردو آینده ای روشن را رقم بزند . دنیای اینترنت روش آنلاین میتوان به یک مشاوره خوب دست یافت . مشاوره ای که آن همه حضور دارند و برای یک پیوند میخواهند به یک نتیجه خوب برسند . این مشاوره همه واقعیتها را زگو میکنند یک مشاوره بی عیب و نقص شود . سرنوشت دو نفر صداقت پیوندی جاودانه بخورد .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین واضح و مشخص است . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتوان به راحتی افراد شرکت کننده این مشاوره اشاره کرد . این مشاوره هرکسی هر جایی که هست میتواند به مشاوره بپردازد . محل کار  یا محوطه یک محیط آموزشی . میان اعضای خانواده یا یک سفر . حتی ممکن است یکی از اعضا مشاوره شهر یا کشوردیگری سکونت داشته شد . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین همین است که بدون فوت وقت میتوان این مشاوره شرکت نمود . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتوان به موضوع دیگری پرداخت . نامزد ازدواج شما یک شهر دیگر زندگی میکند اگر بخواهد به شهر شما برای مشاوره بیاید مشکلات زیادی روبرو خواهد شد . اول هزینه یک سفر است . مشاوره آنلاین این هزینه حذف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


مشاوره آنلاین

از دیگر مشکلات اینست که طرف مقابل شما شهر شما مکانی برای اقامت سفر نداشته شد . هزینه خوراک و ترانسفر یک شهر نیز مشاوره آنلاین حذف میشود . علاوه بر اینها او ید چند روزی محل کارش را ترک کند بتواند یک مشاوره حضوری شرکت کند . تمام این مشکلات مشاوره آنلاین حل میشوند . نگرانی اینکه قبل ازازدواج کسی که هنوز تصمیمی ره اش گرفته نشده ید یک مکان حضور پیدا کند نیز ازبین میرود . این مشاوره همه افراد خانواده میتوانند شرکت کنند و نظر بدهند مشاور بر اساس واقعیات بتواند راهنمایی کند . البته این نظر دادنها دخالت تفاوت دارد . نظرها تحت مدیریت روانشناس یا مشاور گفته میشوند و از دخالت دیگران جلو گیری خواهد شد . اما شنیدن نظرها به رسیدن به واقعیتها کمک میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین بکارگیری مهارتهای خاصی جهت رضایتمندی مراجعانش تلاش میکند . مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین نظر گرفتن امکانات اینترنتی برای رفاه مراجعه کنندگان تلاش میکند . مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین نظر گرفتن فضایی مناسب برای دست انکاران به آنها آرامش و رفاه میبخشد . دسترس بودن نیز از دیگر امکانات رفاهی یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین است . یکی از نکات مهم یک مرکز مشاوره خسته نکردن مشاوران و روانشناسان است . این نیروهای ارزنده زمانی میتوانند مشاوره خوبی بدهند که خودشان از سلامت روانی و جسمی برخوردار شند . زمانی که یکی از پرسنل بیمار میشوند بهتر است به آنها مرخصی حقوق داده شود ذهنی آرام ومطمئن داشته و بتوانند راهنما ی خوبی برای مراجعان شند . سلامت جسمی و روانی و امنیت شغلی و مالی حق مانگران و مشاوران میشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مرکز مشاوره خانواده

مشاورانی که خاطری آسوده دارند بهتر و مفیدتر مشاوره خواهند داد . مشاوران یک مرکز ید پر انرژی و علاقه مند شند . یک مشاور پر انرژی دیرتر خسته میشود . این مشاور چون به کارش علاقه دارند همیشه مطالعه میکند . مطالعه کبهای زه به چاپ رسیده . او از اخرین خبرهای دنیای روانشناسی مطلع است . آخرین فن آوری ها و تکنیکهای روانشناسی را میشناسد . او یک مشاور آپ دیت است . او میخواهد کارش بهترین شد . انگیزه و علاقه مند ظاهری آراسته محل کارش حضور پیدا میکند . او مشتری مدار است ولبخند زدن را فراموش نمیکند . به نظر ها و اعتقادات قومی مراجعان احترام میگذارد . نسبت به نظر مراجعان ره خود بی تفاوت و بی اهمیت نیست . یک مشاور کوشا است همیشه برای رضایت مراجعان تلاش میکند . یک مرکز مشاوره استخدام مانگران و مشاورانش دقت میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه برای ساختن دنیای برتر است . دنیای که همه میخواهند آن موفق شند . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه ک این که یک ازدواج موفق میتواند بر جامعه ثیر بگذارد تلاش میکند . یک ازدواج موفق نه تنها خانواده پرفایده است بلکه برای نسلهای بعدی نیز خوشبختی به همراه می آورد . داشتن محیطی سالم و نشاط موثر است . معیارهای ازدواج شمردنی نیستند بلکه ید آنهارا ک کرد . مشاوره قبل از ازدواج هم برای همین موضوع است . برای اینکه معیارهای ازدواج موفق همخوانی داشته شیم بعد تصمیم بگیریم . مرکز مشاوره آویژه داشتن اسنداردهای جهانی سعی دارد جهانی بسازد که برای جامعه خود اهمیت قائل هستند . مردمانی که میدانند هرکدام مانند یک بخش از ارگانیسم جامعه خود میشند . هریک ست وسالم نشیم بخشی از جامعه ما بیمار خواهد بود .

مشاوره ازدواج راهیست بسوی افقهای روشن زندگی . راهی که ید همه خود را ملزم به پیمودن آن کنند سایه آن همه شاد شند . فرهنگ مشاوره یعنی رسیدن به جایگاهی که هرکس برای خود احترام قائل شود . کسی که برای خود احترام قائل میشود به افراد پیرامون خود نیز اهمیت میدهد . احترام گزاردن نه به معنای خود خواهی وغرور است بلکه اهمیت دادن به لایف اسیل خود میشد . روش زندگی برای هر کس مهم است . روشهای زندگی هستند که مارا به دیگران پیوند میدهند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی

بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی مشاوره ای است که اگر دو نفر هم به تفاهم برسند . اگر قرار است خوشبخت نشوند لبخند و رضایت هم خداحافظی کنند . اگر هم خوشبخت میشوند به تقویت نکات مثبت و.وجه اشتراکها بپردازند . نکاتی را که آنها را از هم متمایز میکند یا حذف کنند یا جایگاه مناسبی برای استفاده از آن بیابند که به دیگری آسیب نرساند . مثلا قرار است یکی زندگی کنیم که او از نگاه کردن به خبرهای ورزشی بدش می آید . تلویزیون را جایی نگذاریم که او مدام مجبور شدهنگام خبرهای ورزشی آنها را ببیند . یا از بلند کردن صدای تلویزیون خود دای کنیم یا زمانی خبرها را ببینیم که او خانه نیست . بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی این نکات را بررسی و به ما یادآوری میکند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Happily Ever After

 

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 18:43

۵٫۰
۰۱

سن مناسب برای ازدواج مسئله‌ ای است که هم مورد ازدواج دختران و هم مورد ازدواج پسران بسیار مهم می شد . ر ها پرونده‌ های مشاوره خانواده و جلسات مشاوره ازدواج مواردی وجود داشته است که ازدواج زود هنگام عث آسیب جسمی و روحی زوج شده است و منجر به نیجی مانند طلاق عاطفی و جدایی شده است . از این رو تشخیص سن مناسب برای ازدواج بسیار حیاتی است . علم روانشناسی شاخه روانشناسی ازدواج توانسته است تکیه بر سال‌ ها پژوهش و تحقیق سن مناسب برای ازدواج را به صورت تقریبی مشخص کند . سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه روانشناسی بر اساس اصول و معیار هایی تعیین شده است که تمامی آن ها  ازدواج موفق ثیر گذار هستند .

سن مناسب برای ازدواج

سن مناسب برای ازدواج بیش از آنکه توسط دیگران به فرد پیشنهاد یا تحمیل شود به تشخیص خود فرد بستگی دارد . اینکه فرد چه اندازه از لحاظ شخصیتی ، روانی ، عاطفی و مادی آمادگی ازدواج را خود ببیند تعیین سن مناسب برای ازدواج بسیار مهم است . واقع تشخیص اینکه آیا فرد سن مناسب برای ازدواج قرار دارد یا خیر ، جدای از ملاک های مادی و ظاهری کار آسانی نمی شد . اما روانشناسان و کارشناسان مشاوره قبل از ازدواج به علت داشتن دانش و سال ها تجربه این زمینه میتوانند طی چند جلسه مشاوره تشخیص دهند که آیا فرد به کمال و بلوغ لازم برای شروع زندگی مشترک رسیده است یا خیر .

سن مناسب ازدواج برای خانم ها

سن مناسب ازدواج برای خانم ها توجه به چه نکاتی تعیین می شود ؟ به طور کل ، طبیعت زنان از نظر جسمی و روحی روانی بسیار ظریف تر و لطیف تر از مردان است از این رو مواقع تنش و شرایط سخت عموما زنان آسیب پذیرترند . یکی از مواردی که احتمال آسیب جسمی و روحی آن برای زنان بسیار زیاد است مسئله ازدواج است البته ازدواجی که اصولی و موفق نشد . سن ازدواج موفقیت یا عدم موفقیت آن بسیار موثر است از این رو تشخیص سن مناسب ازدواج برای خانم ها بسیار مهم است .

پیش از هر چیزی رسیدن به بلوغ جسمی و جنسی تعیین سن مناسب برای ازدواج خانم ها اهمیت دارد چرا که صورت عدم بلوغ جنسی آسیب هایی که پی روابط زناشویی به جسم فرد وارد می شود بسیار خطرناک و جدی هستند و حتی ممکن است توانایی روری فرد را تهدید کنند . پس از بلوغ جنسی ، بلوغ عاطفی ، فکری ، روحی و کل بلوغ شخصیتی فرد سن مناسب ازدواج برای خانم ها ثیر گذار هستند . اینکه فرد بتواند مصلحت خود را تشخیص دهد ، آگاهی لازم را از زندگی زناشویی داشته شد ، به آن متمایل شد و انتخاب و خواست خود مورد ازدواج تصمیم بگیرد همگی از مواردی هستند که به عنوان بلوغ تعیین سن مناسب ازدواج ثیر گذار هستند .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


سن مناسب برای ازدواج موفق

سن مناسب برای ازدواج موفق به گونه ای نظر گرفته شده است که احتمال موفقیت ازدواج طبق آمار ، رنج سنی تعیین شده بیشتر است . اما مواردی هم وجود دارد که خارج از این محدوده سنی ازدواج کرده اند و توانسته اند ازدواج موفقی را داشته شند .

پس تعیین سن مناسب برای ازدواج موفق به این معنا نمی شد که تمام افراد صرفاً رنج سنی تعیین شده می توانند ازدواج موفق را تجربه کنند بلکه هر زمان که فرد احساس کند به ثت و تکامل شخصیتی لازم دست پیدا کرده است و آمادگی مادی لازم برای ازدواج را دارد می توان گفت که سن مناسب برای ازدواج موفق قرار دارد . اما علم روانشناسی ازدواج نظر گرفتن تمامی موارد مهم و ثیر گذار توانسته است محدوده سنی ۲۳ ۲۵ سال را برای زنان و ۲۷ ۲۹ سال را برای مردان به عنوان سن مناسب برای ازدواج موفق نظر بگیرد .


بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران


سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام

سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام به صورت دقیق مشخص نشده است و اسلام به سن خاصی برای ازدواج زن و مرد مستقیما اشاره نکرده است . اما آیات و روایات بسیاری مورد ازدواج و جوانب مختلف آن ر ها صحبت شده است . مورد سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام نیز چنین بیان شده است که فرد ید به بلوغ برسد و بتواند شرایط مختلف مصلحت خود را تشخیص دهد و تمایل به ازدواج را خود احساس کند . یعنی اسلامی صریحاً به جوانب مختلف بلوغ مانند بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی و بلوغ فکری اشاره شده است و ازدواج را سنی مناسب دانسته است که فرد به این بلوغ رسیده شد .

نکته مهمی که از اسلام مورد سن ازدواج به آن اشاره شده است مسئله تمایل فرد است یعنی حتی اگر فرد به بلوغ لازم رسیده شد اما تمایل به ازدواج نداشته شد نمی‌توان گفت که سن مناسبی قرار دارد . به طور کل اسلام حداقل سن لازم برای ازدواج دختران را ۹ سالگی و حداقل سن لازم برای ازدواج پسران را ۱۵ سالگی نظر گرفته است .

سن مناسب ازدواج برای جوانان

سن مناسب ازدواج برای جوانان مسفانه امروزه تحت ثیر عوامل مادی و اقتصادی قرار گرفته است . به دلیل فرهنگ های ناستی که مورد ازدواج به وجود آمده است و همینطور شرایط سخت زندگی من امروزی ، سن مناسب ازدواج برای جوانان روز به روز حال افزایش است . تحولات فرهنگی ، تربیت اجتماعی و خانوادگی ، سیستم آموزشی ، شرایط زندگی و . . . . همگی عث شده اند که شکل گیری بلوغ لازم برای ازدواج افراد به خیر بیفتد و افراد تمایل به ازدواج و آمادگی آن را دیر تر خود احساس کنند .

نبود آگاهی کافی و بینش ست مورد ازدواج عث شده است که بجای ازدواج سن مناسب بیشتر شاهد ازدواج های زود هنگام یا ازدواج های دیر هنگام شیم . اما میتوان کمک نهاد های فرهنگی مرتبط مانند مراکز مشاوره قبل از ازدواج ، فرهنگ سازی لازم را مورد ازدواج انجام داد شاهد ازدواج های موفق سنین مناسب شیم .

سوالات متداول

سن مناسب برای ازدواج ایران چیست ؟

سن مناسب برای ازدواج ایران تحت ثیر فرهنگ موجود محل زندگی و شرایط اقتصادی افراد است و این عث شده است که نوسان سنی زیادی مورد سن ازدواج ایران وجود داشته شد .

سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه اسلام ؟

همانطور که گفته شد اسلام ازدواج را نه برای زنان و نه برای مردان به سن خاصی محدود نکرده است و بلوغ و تمایل فرد را برای ازدواج اولیت قرار داده است . این حال اسلام به حداقل سن لازم اشاره شده است که این سن برای دختران ۹ سالگی و برای پسران ۱۵ سالگی میشد .

آیا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه است ؟

قطعا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه نمیشد چرا که طبیعت زن و مرد کاملا از نظر جسمی و روحی روانی یکدیگر متفاوت است و این تفاوت های فطری عث شده است که بلوغ هر کدام سن خاصی ایجاد شود . برای مثال همین تفاوت رسیدن به بلوغ عث شده است که مردان نسبت به زنان دیر تر مسئولیت پذیر شوند و دیر تر به بلوغ فکری برسند .

سن مناسب ازدواج برای دختران چند سال است ؟

سن مناسب ازدواج برای دختران از نظر روانشناسی ۲۳ ۲۵ سالگی است و انتظار میرود فرد این سن به آمادگی لازم برای ازدواج رسیده شد .

سن مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسان چند سال است ؟

سن مناسب برای پسران رنج سنی ۲۷ ۲۹ سال است و برای دختران نیز از ۲۳ ۲۵ میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Best Age to Get Married: What Math Tells Us 

 

سن مناسب برای ازدواج

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 18:31

۵٫۰
۰۱

شرایط ازدواج موفق  دهه های مختلف همواره حال تغییر است . برای یک ازدواج موفق ، داشتن برخی شرایط چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ بلوغ فکری و روانی لازم است . اما اینکه داشتن کدام یک از این شرایط ، خوشبختی یک ازدواج را تضمین می کند مسئله ای است که روانشناسان همواره پی آن بوده و هستند و قدمت این تحقیقات بر می گردد به همان زمانی که اولین ازدواج ریخ شکل گرفت .

البته نا گفته نماند که این تحقیقات به نیجی هم رسیده اند که ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت . شرایط ازدواج موفق را می توان به دو دسته تقسیم کرد : یکی شرایط مالی که معمولا خیلی ضامن خوشختی نیست اما می تواند حلال برخی مشکلات زندگی شد و واقع می تواند موجب ماست مالی مشکلات دیگر زندگی شود که این مورد این روزها بسیار به چشم می خورد . اگر خوب به اطراف نگاه کنید حتما ازدواجی را می بینید که فرد اگر شرایط مالی خوبش را نداشته شد دیگر هیچ نقطه قوتی زندگی ندارد اما به دلیل داشتن همان شرایط خوب مالی زندگی به ظاهر موفقی را دارد .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


ک مشترک

مورد بعدی که از شرایط ازدواج موفق تلقی می شود و تضمین بیشتری نسبت به مورد قبلی دارد زمانی است که فرد از لحاظ فکری مناسب شد . واقع ازدواجی که زن و مرد ک مناسبی از خواسته های یکدیگر داشته شند و هردو به دنل فراهم کردن آسایش دیگری شند از موفق ترین ازدواج ها محسوب می شود . یکی از راه های شناخت شرایط ازدواج موفق قبل از آنکه وارد زندگی مشترک شده شید مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است زیرا این کار می توانید از یک شکست زندگین پیشگیری نمایید .

شرایط ازدواج موفق اسلام

شرایط ازدواج موفق اسلام  نیز مشخص شده است . از آنجایی که اسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است ، به واسطه پیامبران و قرآن نیز شرایط ازدواج موفق اسلام ذکر شده مسلمانان ازدواج ست به آرامش بیشتری زندگی دست پیدا کنند . ازجمله شرایط ازدواج موفق اسلام می توان به مومن بودن همسر ، داشتن اصالت و تفاوت سنی مناسب اشاره کرد زیرا قرآن و سفارش ائمه و پیامبران ذکر شده است .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان

شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان به عوامل زیادی بستگی دارد . اگر زن و مرد به بلوغ فکری رسیده شند و خود بتوانند برای سرنوشتشان تصمیم گیری کنند برای ازدواج موفق یک قدم مثبت برداشته اند . نکته قابل ذکر این است که انتخاب همسر نید به دلایل لا رفتن سن یا موقعیت مالی و اجتماعی همسر شد البته ست است که این موارد هم برای ازدواج مهم هستند اما نید الویت قرار بگیرند . از جمله شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱٫تفاوت سنی مناسب . (حدودا بین ۳ ۵ سال)

۲٫عشق و علاقه بین زن و مرد

۳٫فرهنگ و طرز تفکر یکسان

۴٫شرایط مالی و خانوادگی همسطح

تحقیقات روانشناسان

البته گفتی است که تمام این موارد همواره استثناعاتی را داشته اند که چه بسا بسیار موفق هم بوده اند اما این موارد توجه به تحقیقات روانشناسان تضمین بیشتری برای یک ازدواج موفق دارد . همچنین معیارهای ازدواج  هر فرد متفاوت است نتیجه نمی توان به طور صصد گفت که چه چارچوبی می توان یک ازدواج موفق داشت . بهترین پیشنهاد برای پیدا کردن چارچوب های شخصی هر فرد مراجعه به مشاوره ازدواج است چرا که تخصص و تجربه می تواند ابتدا رفر های ونی شخص را تشخیص دهد سپس توجه به آن همسر آینده را بسنجد .

شرایط ازدواج موفق برای پسران

شرایط ازدواج موفق برای پسران یکی از دغدغه های مهم پسران سنین جوانی است . معمولا پسر ها سعی می کنند فراهم کردن مواردی چون شغل و ماشین و … خود را برای یک ازدواج موفق آماده کنند اما بهتر است بدانید این موارد تنها ویترینی برای ازدواج است پس اگر به دنل ازدواج موفق هستید ید علاوه بر شرایط مالی بر موارد دیگری همچون اخلاق و رفرن تسلط داشته شید و خودن را حد زیادی بشناسید زندگی مشترک به مشکل برنخورید .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


شرایط ازدواج موفق برای دختران

شرایط ازدواج موفق برای دختران نیز اهمیت فراوانی دارد . برخی دختران به دلیل ترس از شکست زندگی مشترک دچار وسواس های فکری می شوند و انتخاب همسر حساس می شوند . بهترین پیشنهاد برای حل این موارد نظر گرفتن ملاک هایی برای ازدواج است که می توان طرح آن از یک مشاور خانواده کمک گرفت .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  The Keys to a Successful Marriage

 

شرایط ازدواج موفق

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 18:20

۵٫۰
۰۱

راهکارهای ازدواج موفق همچون پلی است برای عبور از یک پرتگاه که اگر به ستی از آن عبور کنید قطعا به یک ازدواج موفق دست خواهید یافت . برای انتخاب ست راهکارهای ازدواج موفق بهتر است ابتدا به خودن نگاهی بیاندازید . همانطور که می دانید برای یک جهانبینی ست ابتدا ید یک خودشناسی ست داشته شید . شخصیت ونین را به چالش بکشید و خواسته ها و معیارهای ازدواج را برای خودن مشخص کنید . بعد از مشخص کردن ملاک های ازدواجن مشخص کنید هدفن از ازدواج چیست و ازدواج انتظار چه تغییری زندگین دارید . همین چند کار ساده به بسیاری از راهکارهای ازدواج موفق دست پیدا کرده اید . اگر پیدا کردن هریک از موارد راهکارهای ازدواج موفق به مشکل برخوردید به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید .

راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی

راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نیز تعریف شده است . روانشناسان نظر گرفتن چارچوب های تخصصی مثل میزان اختلاف سنی ، شخصیت های فردی ، موقعیت مالی و اجتماعی و … و تست های ازدواج و جلسات مشاوره خانواده نسبت به ملاک های شخصی هر فرد می توانند یک ازدواج موفق را برای افراد رقم بزنند .ازجمله  راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نگاه افراد به فلسفه ازدواج است اینکه خواسته های یک زوج از ازدواج ، مشترک شد می تواند ثیرمفیدی را بر روی زندگی مشترک بگذارد .

همچنین اعتقادات و اهمیت دین نیز جامعه و فرهنگ ما برای ازدواج امری مهم تلقی می شود . از جمله راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی بد نیست به بلوغ فکری و بلوغ جنسی نیز اشاره کنیم یکی از شروط مهم برای ازدواج این است که هردو طرفین به یک ثت عقلی و کی رسیده شند توان اداره یک زندگی و مقابله مشکلات را داشته شند .

راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام

راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام بسیار ساده و بیشتر برای ترویج ازدواج آسان است . دین اسلام ازدواج را کامل کننده نیمی از دین انسان تشبیه کرده است و ازدواج را امری مهم برای سعادت انسان تلقی می کند و از همین رو تمام راهکارهای دین به صورتی شکل گرفته که فردی که قصد ازدواج دارد به راحتی برای این امر مقدس اقدام نماید . نتیجه راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام سعی ترویج جوانان به ازدواج آسان دارد و بسیار ذکر شده که هیچگاه برای ازدواج نگران مسائل مالی نشید و به رزاقیت خداوند اعتماد داشته شید .

توجه به راهکارهای دین اسلام برای ازدواج موفق بهتر است جوانان به دنل مقایسه زندگی خود دیگران نشند و اهداف مشخص خود را داشته شند و زندگی مشترک سعی کنند قناعت آرامش را میهمان سفره زندگیشان کنند . دین اسلام الگو قرار دادن زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و علی (ع) می توان بهترین راهکارهای یک ازدواج موفق را بدست آورد و از آن زندگی مشترک شخصی استفاده نمود .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


راهکارهای ازدواج موفق برای دختران

راهکارهای ازدواج موفق برای دختران از جمله نگرانی های ماان می شد . توجه به تغییر روند زندگی دهه های اخیر و تغییر نحوه ازدواج های سنتی اغلب والدین ، نگران نحوه انتخاب همسر فرزند خود ازجمله دخترشان هستند . گذشته دخالت مستقیم خانواده ازدواج فرزند فرد مورد نظر ابتدا مورد یید خانواده قرار می گرفت نتیجه خانواده احساس آرامش بیشتری می کرد . اما امروزه که نحوه ازدواج ها دچار تغییراتی شده که خانواده ها دخالت کمتری انتخاب همسر فرزندشان دارند بهتر است برای تشخیص صلاحیت خواستگار به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند .

همچنین جلسات خواستگاری ، دیدارهای دوران نامزدی برای شناخت بیشتر از یکدیگر و آشنایی از جزئیات رفری یکدیگر بسیار مفید است البته بهتر است سعی کنید این دوران دچار وابستکی های عاطفی نشوید بتوانید عقل و منطق تصمیم بگیرید .

راهکارهای ازدواج موفق برای پسران

راهکارهای ازدواج موفق برای پسران نیز از اهمیت لایی برخوردار است . انتخاب معیارهای ازدواج مهم ترین امر خودشناسی است که پیش تر به آن اشاره کردیم . فرهنگ ما که پسران برای خواست ازدواج پیش قدم می شوند لازم است که وحله اول خودشناسی کاملی داشته شند سپس معیارهای منطقی ستی داشته شند انتخاب همسر دچار مشکل نشوند . نکته حائز اهمیت انتخاب پسران این است که ظاهر بین نشند و ملاک های خود را صرفا بر اساس زییی و یا مادیات طراحی نکنند . اهمیت دادن به اصالت خانوادگی و شخصیت فردی و اعتقادات مذهبی اهداف مشترک زندگی بسیار مهم تر از زییی های ظاهری است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From …

 

راهکارهای ازدواج موفق 

از

09353000102

    

منبع:لینک منبع

مشاوره روانشناسی شناختی...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی شناختی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مشاور تلفنی cognitivepsychology بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 18:09